۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
پیش بینی تولید ۳۸۷ هزار تن ذرت علوفه ای و دانه ای در آذربایجان غربی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پیش بینی تولید ۳۸۷ هزار تن ذرت علوفه ای و دانه ای در آذربایجان غربی

ارومیه- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت ۱۰ هزار و ۴۴۰ تن ذرت دانه ای و ۳۷۷ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی اظهار داشت: در سال  زراعی جاری، زارعین استان یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه ای و شش هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داده‌اند.

کرامتی تصریح کرد: عملکرد تولید ذرت دانه ای در هر هکتار به طور میانگین ۸.۷ تن و ذرت علوفه ای ۵۸ تن است.

وی ادامه داد: همه ساله برداشت محصول ذرت علوفه ای از اوایل شهریور آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه می یابد و زمان برداشت ذرت دانه ای نیز اواخر شهریور تا نیمه اول مهر ماه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، شهرستانهای میاندوآب، نقده ، ارومیه ، سلماس و مهاباد را عمده مراکز تولید ذرت در استان دانست و گفت: قیمت تضمینی ذرت دانه ای همه ساله به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود که متولی خرید ذرت دانه ای سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام است.

کرامتی، عمده ارقام کشت شده ذرت دانه ای در استان را رقم های ۷۰۳،۷۰۴، از نوع دیر رس، ماکسیما، سیمون و بی سی عنوان کرد و افزود: از رقم های، سیمون و بی سی به صورت میان رس و کشت دو منظوره استفاده می شود.

وی با بیان اینکه کشت نشایی، مصرف آب را ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، ادامه داد: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، امسال در حدود ۳۰ هکتار از مزارع به صورت نشایی کشت شده است که امیدواریم در سال های پیش رو این روش جایگزین کشت بذری شود.

کد خبر: ۳۶٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha