۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی سی یو را تا پایان سال آماده می کنیم
رئیس جمهور:

۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی سی یو را تا پایان سال آماده می کنیم

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: افزایش دو برابری زیر ساخت های بهداشتی و درمانی کشور طی ۷ سال گذشته باعث شد تا بتوانیم ۳۰ هزار تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و در هیچ کجا با معضل تخت های آی سی یو مواجه نشویم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار مدیران ارشد سازمان صدا و سیما، با بیان اینکه مصوبه سوم اسفند ماه ۹۸ و امضای این مصوبه از سوی رهبری معظم انقلاب، پشتوانه لازم حقوقی و شرعی برای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بود، گفت: در این مصوبه تاکید شد که مصوبات این ستاد از لحاظ لزوم تبعیت، همتراز مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و این را مقام معظم رهبری امضاء کردند و توانستیم همه کارها را با هماهنگی پیش ببریم.

رئیس جمهور اظهارداشت: این مصوبه نشان داد که ساختار حقوقی کشور ما ساختاری است که در روز حادثه و مشکل می تواند بروز یابد و با یک مصوبه گره گشا باشد.

روحانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال شیوع بیماری کرونا در پی به تعطیلی کشاندن کشور بودند و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نبود ما خیلی مشکل داشتیم، گفت: واقعیت مشهود امروز کشور در مقابله با کرونا، یک رسوایی و بی اعتباری برای تبلیغات رسانه های بیگانه و یک اعتماد به رسانه ملی ایجاد کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید ملجاء باشد و سخن حق از آنجا شنیده شود، اظهارداشت: صدا و سیما البته باید از دولت هم انتقاد کند و هیچکدام ما معصوم نیسیتم اما انتقاد نمک طعام است که باید به اندازه باشد. انتقاد باید وسیله ای برای بهبود وضعیت، رفع اشکال و ارائه راهکار باشد و نقد نباید به یاس جامعه تبدیل شود.

روحانی تاکید کرد: این مقایسه مهم است که ما الان در چه شرایطی هستیم و چه زحماتی کشیده شده تا کشور توانسته طی مخصوصا شش ماه گذشته که با معضل کرونا مواجه بوده، مقاومت و ایستادگی کند و این مقایسه را صدا و سیما می تواند انجام دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تامین و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی و اینترنت و فضای مجازی، نقش مهمی در موفقیت کشور در مبارزه با کرونا داشت، گفت: افزایش دو برابری زیر ساخت های بهداشتی و درمانی کشور طی ۷ سال گذشته باعث شد تا بتوانیم ۳۰ هزار تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و در هیچ کجا با معضل تخت های آی سی یو مواجه نشویم.

روحانی افزود: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی سی یو را نیز تا پایان امسال آماده می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۱۶ هزار مگاوات برق در این ۷ سال به میزان تولید برق کشور اضافه شده است، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه کشاورزی پرداخت و گفت:  اگر با ایجاد یک تحول در حوزه کشاورزی، میزان تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۶ میلیون تن افزایش نیافته بود، در موضوع کرونا با کمبود مواد غذایی مواجه می شدیم.

روحانی تصریح کرد: صدا و سیما عملکردها را مقایسه کند، در انجام این عملکردها و تلاش ها نیز بحث یک فرد و یا دولت مطرح نیست، بلکه بحث تلاش و زحمات میلیون ها کارگر، کارمند و کارفرما است.

کد خبر: ۳۶٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha