۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
تحریم‌ها را به فرصت بومی‌سازی تبدیل کردیم
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی:

تحریم‌ها را به فرصت بومی‌سازی تبدیل کردیم

وفاپور، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران اظهار کرد: این شرکت تحریم‌ها را به فرصت بومی‌سازی و اتکا به توان داخل تبدیل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سعید وفاپور امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به‌عنوان نخستین پیمانکار عمومی در توسعه بخش فراساحل کشور در سال ۷۱ تأسیس شد تا عملیات، طراحی، ساخت و نصب و اجرای سازه‌های ثابت و متحرک دریایی و خطوط لوله مورد نیاز صنعت نفت و گاز را منطبق با روش‌های بین‌المللی و استانداردهای فنی و زیست‌محیطی انجام دهد که امروز به‌عنوان بازوی توانمند نفت و گاز برای کشور نقش مهمی در تولید ملی ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه‌ افزایش تحریم‌ها سبب اتکای بیشتر به توان داخل شده است، افزود: حوزه‌های اصلی فعالیت این شرکت شامل مدیریت پروژه، مهندسی، خرید، ساخت، اجرا، بارگیری، حمل و نصب سازه‌های دریایی، لوله‌گذاری دریایی، تأمین و نگهداری از سکوها و حفاری و ... است. این شرکت در زمینه حفاری‌ با انجام حفاری فاز ۱۴ پارس جنوبی به این حوزه وارد شد و توانست به‌خوبی رضایت کارفرما را کسب کند.

وفاپور با اشاره به امکانات سخت‌افزاری موجود در شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، تصریح کرد: این شرکت همچنین با توجه به ناوگان دریایی پیشرفته خود توانسته اقدام‌های قابل توجه و عملیات‌های مهمی انجام دهد و در دو دهه گذشته توانسته تحریم‌ها را به فرصت بومی‌سازی و اتکا به توان داخلی تبدیل و برای بیش از هزار و ۱۰۰ نفر نیروی متخصص به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: این مجموعه با اتکا به توانمندی داخلی و با همه مشکلات، پروژه‌های خشکی، دریایی و حفاری خود را ادامه داده است که از جمله آنها می‌توان به پروژه پایانه صادراتی گاز اشاره کرد.

وفاپور با اشاره به برنده شدن شرکت تاسیسات دریایی در مناقصه‌های پروژه‌های رسالت و مارون ۳ گفت: این شرکت با مدیریت و هماهنگی، اجرای سریع، به‌موقع و باکیفیت را در دستور کار خود قرار داده است تا پاسخ شایسته‌ای به اعتماد شرکت ملی نفت ایران بدهد.  

کد خبر: ۳۶٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha