۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
انواع پرچ ‌های عرضه شده در بازار پیچ و مهره

انواع پرچ ‌های عرضه شده در بازار پیچ و مهره

میخ های پرچ از جمله پر استفاده ترین ابزار آلات اتصالی در صنایع این روزهای کشور عزیزمان ایران هستند به طوری که شما می‌توانید ردپای میخ پرچ ها را در اکثر این صنایع مشاهده کنید.

به گزارش بازار، پرچ‌ها از ابزار آلاتی هستند که وظیفه آنها ایجاد یک اتصال دائم میان دو ورقه فلزی و یا بتن و ... است. قبل از اینکه بخواهیم در این مقاله از انواع میخ پرچ‌های عرضه شده در بازار صحبت کنیم از شما عزیزان خواهشمندیم تا نظرات خود را را برای ما بنویسید.

میخ های پرچ از جمله پر استفاده ترین ابزار آلات اتصالی در صنایع این روزهای کشور عزیزمان ایران هستند به طوری که شما می‌توانید ردپای میخ پرچ ها را در اکثر این صنایع مشاهده کنید. اگر شما قصد دارید تا از این روش که یک روش اتصال ناگسستنی و دائمی است برای اتصال دو یا چند قطعه استفاده کنید، ‌بهتر است با انواع میخ پرچ‌های صنعتی آشنایی کانلی داشته باشید تا بسته به نیاز خود مناسب ترین آن را انتخاب و از فروشگاه‌های مجاز پیچ و مهره خریداری کنید.

مشاوران تولیدی پیچ و مهره جهان پیچ صنعت در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی چند نوع از متداولترین انواع میخ پرچ برای شما عزیزان پرداخته اند؛ با ما همراه باشید.

انواع میخ پرچ بر حسب ظاهر
برای آشنایی بهتر با انواع پرچ‌ها این بررسی را در دو دسته ظاهری و کاربردی دسته بندی کردیم تا انواع میخ پرچ‌ها بر حسب کاربرد  و ظاهر را برای شما تعریف کنیم. برای اینکه انواع میخ پرچ بر حسب ظاهر را بشناسید به تصویر زیر توجه کنید.

لازم به ذکر است که بگوییم عملیات پرچ کردن هر یک از این میخ‌ها اغلب به دو استاندارد صورت میگیرد؛ استاندارد اتصال لبه به لبه و اتصال با استاندارد مشترک.  

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید پرچ از جهان پیچ صنعت را دارید باید بدانید اگرچه میخ پرچ ها برای اتصال همیشگی کاربرد دارند اما لزوما به این معنا نیست که همیشه این اتفاق می افتد. اتصال همیشگی زمانی اتفاق می افتد که در هنگام خرید میخ پرچ به استانداردهای رعایت شده در آن توجه کنید و در هنگام اتصال نیز نکات اتصال را رعایت کنید مانند فاصله مناسب میان اتصال ها.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از میخ پرچ‌ها مقاله پرچ و پرچ کاری را مطالعه فرمایید.

انواع میخ پرچ بر حسب کاربرد

به طور کلی میخ‌های پرچی که در صنعت امروز متداول تر هستند شامل میخ پرچ شانه دار، مدل قارچی، پرچ میخی، پرچ توخالی، افشان و چند مدل دیگر هستند که در ادامه به بررسی تک به تک آنها پرداخته‌ایم. شما میتوانید برای خرید هر یک از این مدل‌ها از طریق وبسایت مرکز تولید و فروش میخ پرچ جهان پیچ به نشانی Www.JahanPichsanat.ir اقدام کنید.

میخ پرچ شانه دار:  جنس پرچ شانه دار از آلومینیوم، مس، برنج و یا فولاد است. سرعت کار این نوع پرچ بالا است ولی این فایده دلیل ضعیف بودن آن نیست. میخ پرچ شانه دار به اتصالات محکم خود معروف است علاوه بر این می تواند انعطاف پذیری لازم را نیز داشته باشد. از یک طرف دارای یک کلاهک به شکل مسطح، بیضی، دکمه ای یا شمشیری است و از طرف دیگر یک شانه ای توپر دارد که در برخی مدل ها دارای یک زبانه کوچک و یا سوراخ می باشد.

میخ پرچ قارچی: اگر قصد اتصال ورق های نازکی را دارید که می خواهید یک طرف بدون ناهمواری و صاف باشد از پرچ قارچی استفاده کنید.

میخ پرچ میخی:  پرچ میخی دارای یک استوانه تو خالی است و برای ورقه های فلزی در دکوراسیون آشپزخانه و بدنه خودرو کاربرد دارد.

http://file.tesmino.ir/reportage/35464947/image_0b16dfac465f26804feac189d429f031f37703cb.jpg

میخ پرچ کور (توخالی) : پرچ توخالی به سرعت بالای نصب خود شهرت دارد. در مواقعی که پرچ کردن فقط از یک طرف امکان پذیر است می توانید از این نوع میخ پرچ صنعتی استفاده کنید. اما این نوع پرچ مقاومت کمی در برابر خوردگی دارد و برای اتصالات حساس کاربردی نمی باشد. تحمل بار در این مدل میخ پرچ از مدل نیمه لوله ای کم تر است.

میخ پرچ افشان:  از این نوع پرچ برای قطعات نرم استفاده می شود که می تواند فشار را در سطح پخش کند و به قطعه کار آسیب نرساند، به همین دلیل این نوع میخ برای اتصال موادی نرم مانند فوم کاربرد دارد.

میخ پرچ لوله‌ای:  پرچ لوله ای چرم، مقوا، فلزهای سبک و ... کاربرد دارد. پرچ های لوله ای دارای بدنه به شکل لوله ای از جنس برنج، مس، آلومینیوم و یا فولاد نرم می باشد.

میخ پرچ نیمه پر (نیمه لوله ای) :  این نوع پرچ یک استوانه از داخل خالی می باشد و سر آن گرد است. وسط میخ پرچ نیمه پر یک سوراخ دارد.

نوعی از میخ پرچ ها نیز هستند که در صنایع و موارد خاص کاربرد دارد، پرچ پوپ، پرچ پین دار، پرچ ترقه ای یا انفجاری، پرچ شوبرت.

 میخ پرچ چکشی:  برای اتصال پروفیل ها، کشتی سازی، ورق های فلزی و ... استفاده می شود.

حداکثر قطر آن سی و شش میلی متر است. دو شیوه برای پرچ کردن آن ها وجود دارد. پرچ کردن سرد و گرم که در قطرها تفاوت دارند. این نوع میخ پرچ تنوع شکلی زیادی دارد. جهت خرید این مدل به بخش خرید میخ پرچ چکشی مراجعه کنید.

جهان پیچ بزرگترین مرکز فروش پیچ و مهره
گروه صنعتی جهان پیچ صنعت دارای فعالیت تخصصی بیش از ۳۵ سال در صنعت پیچ و مهره ایران زمین در زمینه تولید، واردات و پخش انواع پیچ و مهره میباشد. که توانسته با همکاری با شرکت ها، کارخانجات و سازمان های مختلف سابقه ی درخشانی در این صنعت داشته باشد و نیز همکاری با متخصصین و نخبه ها در تمامی فرایند های تولید، واردات و پخش توانست بالاترین استاندارد ها و کیفیت و رضایت کامل مشتریان را بدست بیاورد.

وبسایت جهان پیچ صنعت: https://jahanpichsanat.ir/fa/

شماره تماس: ۶۶۶۲۸۸۷۵ ۰۲۱

کد خبر: ۳۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha