۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
ایرادهای جدی در «مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی» انگشت‌شمار هستند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایرادهای جدی در «مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی» انگشت‌شمار هستند

خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اشکالات موجود در مصوبه «مالیات بر خانه‌های خالی» در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی برطرف می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احسان خاندوزی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: طراحان لوایح در مجلس ممکن است در برخی از اوقات زاویه‌ای که در شورای نگهبان مورد توجه واقع می‌شود را مورد دقت و بررسی کافی قرار نداده باشند.

وی افزود: شورای نگهبان به طور متعارف در تمام طرح‌ها و لوایح ابهامات موجود را اعلام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس ادامه داد: آن‌چیزی که از جانب شورای نگهبان درباره «مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی» مطرح شده است، به ابهامات شورای نگهبان مربوط می‌شوند.

وی اضافه کرد: تعداد ایرادهای جدی در این مصوبه انگشت‌شمار هستند.

احسان خاندوزی افزود: ما دیروز در جلسه‌ای با پژوهشکده شورای نگهبان در جریان پیشنهادات و نکات مختلف قرار گرفتیم و به نظر من بیش از ۹۰ درصد اشکالات موجود در مصوبه «مالیات بر خانه‌های خالی» در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی برطرف می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: ما سال‌هاست که درباره سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در حوزه مسکن صحبت می‌کنیم، اما از آن‌جایی که اطلاعات دقیقی از سوداگران و مستاجران و مالکان در دست نداریم، به طور مشخص نمی‌توانیم سیاست‌های مختلف را پیش ببریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس افزود: اگر طرح «مالیات و بر خانه‌های خالی» بتواند بخشی از مشکل شناسایی و فقدان اطلاعات بازار مسکن را کاهش دهد، به اهداف خودش دست پیدا کرد.

کد خبر: ۳۶٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha