۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
 تسریع در فرآیند ترخیص کالا به ویژه مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی از ویژگی‌های گمرکات استان بوشهر است
مدیرکل گمرکات استان بوشهر:

تسریع در فرآیند ترخیص کالا به ویژه مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی از ویژگی‌های گمرکات استان بوشهر است

بوشهر- مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص کالا به ویژه مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی از ویژگی‌های گمرکات استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز قره‌بیگی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: گمرک از گذشته‌های دور از قدیمی‌ترین دستگاه‌های اداری و دولتی بوده که نقش انکارناپذیری در مناسبات تجاری و بازرگانی کشور ایفا کرده است.

وی ضمن تبریک ۲۶ ژانویه، روز جهانی گمرک به نقش مهم این مرکز اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: گمرک استان بوشهر نقش مهم و تأثیرگذاری در مناسبات تجاری دارد.

قره‌بیگی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات از گمرکات استان بوشهر تمهیدات لازم فراهم‌شده و خدمات شبانه‌روز ادامه دارد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر بیان کرد: یک‌پنجم صادرات غیرنفتی از گمرکات کشور از استان بوشهر انجام می‌شود و گمرک بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور در بین گمرکات کشور دارد.

وی اضافه کرد: امروزه مأموریت گمرکات که پیش‌تر صرفاً نقش وصولی عایدات و درآمدهای دولت را به عهده داشت دچار دگردیسی و تغییر شده است.

قره‌بیگی اضافه کرد: در برهه کنونی گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور وظایف مهم و استراتژیکی در زمینه اعمال سیاست‌های اقتصادی در حوزه بازرگانی خارجی از جمله حمایت از تولیدات داخلی، کنترل مباحث ارزی، اعمال محدودیت‌ها و مقررات بهداشتی و رعایت استانداردهای ملی و درنهایت حمایت از مصرف‌کنندگان بر عهده دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با توجه به گستردگی و حساسیت وظایف گمرک، سازمان جهانی گمرک سال ۲۰۲۰ را تحت عنوان گمرک، تقویت‌کننده ثبات برای مردم، شکوفایی اقتصادی و محیط‌زیست نام‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب این شعار و رویکرد، خود گویای نقش پررنگ گمرک در حوزه‌های مختلف است گفت: تلاش کارکنان گمرک‌های استان بوشهر با وجود همه تنگناها و کاستی‌ها این است که موجبات رضایت‌مندی مردم و فعالان اقتصادی را فراهم کنند.

قره‌بیگی اضافه کرد: ایجاد فضایی آرام در محیط تجاری استان بوشهر، تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص کالا به ویژه مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی از ویژگی‌های گمرکات استان بوشهر است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه گمرک بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور در بین گمرکات کشور دارد خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی در سطح کشور با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه، به خود اختصاص داده که تحقق این مهم همگی مرهون تلاش‌ها و خدمات ارزشمند شبانه‌روزی کارکنان سراسر گمرکات استان است.

کد خبر: ۳٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha