۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
بانک ها در شرایط جنگ اقتصادی، در خط مقدم هستند
مدیرعامل بانک ملت:

بانک ها در شرایط جنگ اقتصادی، در خط مقدم هستند

بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت اعطاء کارت اعتباری با ضمانت سهام عدالت را تصمیمی به موقع با توجه به شرایط این سهام و بازار سرمایه عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، با توجه به نقش پُررنگ بانک ها در تامین مالی اقتصاد ایران، در شرایط فعلی هم به طور حتم بانک ها می توانند کمک بسزایی به مردم داشته باشند. از سویی دیگر با توجه به اینکه سهام عدالت برای مردمی کردن اقتصاد طراحی و با تدابیر مقام معظم رهبری و دولت امکان آزادسازی فراهم شده و پیش بینی افزایش ارزش این سهام وجود دارد، براساس اعلام عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌های تجاری کشور از جمله ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آمادگی دارند در صورتی که افراد نیاز مالی کوتاه مدت دارند از طریق وثیقه گیری سهام عدالت، نیاز مالی کوتاه مدت مالی مردم را تامین کنند تا مردم مجبور نشوند سهام عدالت شان را بفروشند.

سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها به صورتی است که مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستورالعمل بانک ‌مرکزی است.

محمد بیگدلی نیز در اینباره اظهار داشت:‌ بانک ها در شرایط جنگ اقتصادی در خط مقدم هستند و هر مشکلی در زمینه تامین مالی وجود داشته باشد، بانک ها بهترین و سریعترین راه هستند که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

مدیرعامل بانک ملت، افزود: کارت اعتباری با ضمانت سهام عدالت تصمیم و اتفاق بسیار خوبی است که بانک‌ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به دلیل شرایط خوب سهام عدالت در سال‌های اخیر رشد قیمتی قابل توجه و همچنین شرایط مثبت بازار سرمایه، به طور حتم تصمیم بسیار صحیح و نتایح خوبی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۳۶٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha