۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
طرح جامع گردشگری استان سمنان تدوین شده است
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان:

طرح جامع گردشگری استان سمنان تدوین شده است

سمنان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: در راستای ارتقای اقتصاد حوزه گردشگری، طرح جامع گردشگری استان تدوین و برای ویرایش آن ۵۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن سعد الدین شامگاه یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان تدوین و در جلسات قبلی تصمیم‌گیری شد که ویرایش و اصلاح این طرح در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: این طرح برای ارتقای اقتصاد حوزه گردشگری به اجرا در می آید.

وی افزود: اعلم‌ بر این موضوع ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ویرایش طرح جامع گردشگری استان سمنان مصوب و تخصیص یافت و تدوین دوباره طرح جامع گردشگری چندان توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان همچنین ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، صلاح نیست که دوباره کاری در تدوین طرح‌های جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام‌ شود، لذا طرح‌های پژوهشی در استان باید از دیدگاه‌های نظری فاصله گرفته و رویه‌ای کاربردی داشته باشد.

سعدالدین با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی استان برای اجرای طرح‌های پژوهشی استفاده شود، تاکید داشت: باید ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری احصاء و با برنامه‌ریزی درست بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

مالکی مدیرکل مدیریت برنامه ریزی استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: مشاوران طرح دستگاه‌های اجرایی در زمان اجرای طرح‌های پژوهشی در شورای برنامه ریزی استان برای ارائه گزارش حضور پیدا خواهند کرد از سوی دیگر نظارت‌ها در انجام طرح‌های پژوهشی باتوجه به هشت اولویت توسعه استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تا آنجایی که می‌توانند برای اجرای طرح‌های پژوهشی، از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان استفاده کنند، ابراز داشت: اجرای طرح‌های پژوهشی در استان کاربردی و دارای نتایج ملموس باشد.

کد خبر: ۳۵٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha