۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
با کنستانتره گوجه فرنگی به مقابله با  سرطان پروستات بروید
افزایش کاربرد کنستانتره گوجه فرنگی در محصولات آرایشی و بهداشتی

با کنستانتره گوجه فرنگی به مقابله با سرطان پروستات بروید

کارشناسان معتقدند استفاده از کنستانتره گوجه فرنگی در صنعت آرایشی و بهداشتی تا به امروز رشد چشمگیری داشته است و تا سال 2028 به بالاترین میزان تقاضا در این صنعت می رسد چرا که این محصول به دلیل دارا بودن لیکوپن، منیزیم و سایر آنتی اکسیدان ها در سلامت مغز، قلب و پوست بسیار موثر است.

بازار؛ گروه کشاورزی: کنستانتره گوجه فرنگی با استخراج مایع از گوجه فرنگی رسیده تولید می شود و دارای طعمی غنی و به رنگ قرمز است. این محصول حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند لیکوپن ، منیزیم ، ویتامین ها ، پتاسیم و سایر آنتی اکسیدان های مفید است به همین جهت برای تقویت سلامت چشم ، قلب ، مغز ، استخوان ها و همچنین پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر به دلیل کم کالری بودن و صفر بودن میزان کلسترول این کنستانتره باعث می شود که مصرف آن برای انسان بی خطر باشد.

جالب است که این خصوصیات کنستانتره گوجه فرنگی منجر به نفوذ آن در صنایعی همچون صنایع غذایی و آشامیدنی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی شده است. به طوری که کارشناسان پیش بینی کرده اند افزایش تقاضا برای کنستانتره گوجه فرنگی در صنعت آرایشی و بهداشتی رشد چشمگیری داشته باشد و تا سال 2028 به بالاترین میزان خود برسد.

کنستانتره گوجه فرنگی به دلیل وجود لیکوپن به عنوان یک عنصر اصلی در گوجه فرنگی است که به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی غنی، به جلوگیری از بروز برخی از انواع سرطان ها کمک می کند

استفاده از کنستانتره گوجه فرنگی در محصولات مختلف مراقبت از پوست؛ بزودی
بر اساس این گزارش، از گوجه فرنگی به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی طبیعی برای مقابله با مشکلات پوستی استفاده می شود. درواقع گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی در حال تبدیل شدن به عنوان بخش جدایی ناپذیر رژیم مراقبت از پوست مصرف کنندگان است و به دلیل دسترسی آسان و سهولت استفاده از  کنستانتره گوجه فرنگی، پیش بینی می شود که شکل غلیظ شده گوجه فرنگی در سالهای آینده بیشتر مصرف شود.

نکته قابل توجه در مورد کنستانتره گوجه فرنگی وجود لیکوپن به عنوان یک عنصر اصلی در گوجه فرنگی است که به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی غنی، به جلوگیری از بروز برخی از انواع سرطان ها کمک می کند.

گفتنی است نزدیک به 85 درصد  لیکوپن موجود در مواد غذایی غربی از گوجه فرنگی  و به طور خاص از رب گوجه فرنگی حاصل می شود که این موضوع اهمیت کنستانتره گوجه فرنگی را افزایش می دهد. به این ترتیب محققان معتقدند مصرف لیکوپن از طریق گوجه فرنگی غلیظ شده یا همان کنستانتره گوجه فرنگی  باعث افزایش مقاومت پوست در برابر بیماری های مختلف می شود.

علاوه بر این لیکوپن در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید مؤثر است. با این تفاسیر افزایش فواید کنستانتره گوجه فرنگی در سلامت پوست منجر به افزایش تقاضا در بین مردم جهان می شود.

افزایش کاربرد کنستانتره گوجه فرنگی در صنعت داروسازی به دلیل قابلیت مبارزه با انواع بیماری
به گفته محققین، لیکوپن، آنتی اکسیدان حیاتی موجود در کنستانتره گوجه فرنگی، با بهبود جریان واسطه اتساع  (مقیاسی برای اندازه گیری عملکرد و توانایی رگ های خونی)، باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود. به عبارت دیگر مصرف کنستانتره گوجه فرنگی می تواند به سلامت قلب کمک کند و موارد بیماریهای قلبی را کاهش دهد.

محققان معتقدند مصرف لیکوپن از طریق گوجه فرنگی غلیظ شده یا همان کنستانتره گوجه فرنگی  باعث افزایش مقاومت پوست در برابر بیماری های مختلف می شود

از سوی دیگر با توجه به ویژگی های ذاتی مبارزه با سرطان کنسانتره گوجه فرنگی ، انتظار می رود تقاضا برای این محصول طی سالهای آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. چرا که گوجه فرنگی غلیظ شده به طور خاص برای درمان «سرطان پروستات» مورد استفاده قرار می گیرد.

درواقع کنستانتره گوجه فرنگی حاوی فیتو شیمیایی  است که این ترکیبات حیاتی احتمال رشد سرطان پروستات را کاهش می دهد و همچنین به کشتن سلول های سرطانی کمک می کند.

محققین می گویند فرآوری گوجه فرنگی باعث افزایش ارزش غذایی این محصول می شود و محتوای لیکوپن را تقویت می کند که می تواند به راحتی در بدن انسان جذب شود. به تبع آن فعالیت آنتی اکسیدانی را تحریک می شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

افزایش تقاضا برای کنستانتره گوجه فرنگی  به دلیل بالا رفتن آگاهی مردم
بر اساس این گزارش، استفاده از گوجه فرنگی غلیظ شده در مواد غذایی و نوشیدنی در سالهای اخیر شاهد افزایش شدید بوده است. به طوری که این کنستانتره را می توان با آب میوه و سوپ مخلوط کرد، همچنین می توان آن را در اسموتی های صبحانه نیز مخلوط کرد که این روند به سرعت در حال جذب مردم به سمت این محصول است.

در حقیقت روند رو به رشد محصولات غذایی آماده مصرف مانند سوپ و اسموتی ها، تقاضای گوجه فرنگی غلیظ شده را افزایش داده که غالبا برای تقویت طعم محصولات غذایی آماده استفاده می شود. از سوی دیگر این محصول به دلیل اینکه عاری از هرگونه ماده شیمیایی است و یک ماده غذایی طبیعی محسوب می شود باعث محبوبیت آن در بین مردم سراسر دنیا شده است. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک فرصت های سودآوری برای تولید کنندگان کنستانتره گوجه فرنگی ایجاد شود.

کد خبر: ۳۵٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha