۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۱۴ هزار اتوبوس فرسوده در صف بازسازی
مدیر زنجیره تامین و کسب‌وکارهای نوین شهاب خودرو در گفت‌وگو با بازار:

۱۴ هزار اتوبوس فرسوده در صف بازسازی

رحیمی، مدیر زنجیره تامین و کسب‌وکارهای نوین شهاب خودرو گفت: هزینه بازسازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری به طور میانگین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون است.

بازار؛ گروه خودرو: سهند رحیمی با اشاره به اینکه درحال حاضر برای ناوگان حمل‌ونقل شهری اتوبوس تولید نمی‌شود، افزود: بازسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در دستور کارقرار گرفته و برای نیل به این هدف، شهاب خودرو خط بازسازی ایستگاه‌بندی و مدون مشابه خط تولید راه‌اندازی کرده است.

مدیر زنجیره تامین شهاب خودرو با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان نخستین شرکت پیشرو در زمینه بازسازی اقدام به پذیرش اتوبوس‌های شهری از چند شهرداری کرده است، اضافه کرد: در شرایط فعلی باتوجه به قیمت ارز اگر قصد خرید یک دستگاه اتوبوس صفرکیلومتر برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری داشته باشید، قیمتی در حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان باید پرداخت. از همین رو باتوجه به شرایط فعلی تولید، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای نوسازی این ناوگان، بازسازی واحدهای فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه بازسازی به طور میانگین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون با شرایط ارز فعلی است، ادامه داد: این طرح از سال گذشته آغاز شده و توانایی بازسازی روزانه دو دستگاه اتوبوس درشرکت وجود دارد.

رحیمی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است که شامل ۵۶ درصد از اتوبوس‌های عمومی کشور می‌شود و نوسازی این تعداد نیز نیاز به هزینه هنگفتی دارد.

وی ضمن اشاره به توانایی بازسازی انواع اتوبوس اعم از مرسدس بنز و رنو در شهاب خودرو، افزود: بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم پس از بازسازی، اتوبوس‌ها تا ۵ سال بدون نیاز به سرویس می‌توانند کار کنند.

به گزارش بازار می توان با افزایش توان  متخصصان و متمرکز شدن بیشتر در این حوزه سرعت بازسازی را بالا برد زیرا  طبق ادعای این  مقام مسئول  شهاب خودرو  با وجود ۱۴۰۰۰ خودروی در صف باز سازی  و توان فعلی این شرکت  به بیش از ۱۹ سال زمان نیاز است تا  اتوبوس ها نوسازی شوند.  

کد خبر: ۳۵٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha