۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی در گلخانه‌های منطقه آزاد ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی در گلخانه‌های منطقه آزاد ارس

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حجم سرمایه گذاری انجام شده در گلخانه‌های ارس را ۱۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ واحد گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس به کشت و برداشت انواع صیفی‌جات مشغول هستند که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخش عمده ای از این محصولات به کشورهای عراق، روسیه، قطر و عمان صادر می شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان روز یک شنبه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ارس و بخصوص حوزه گلخانه ها در کنار بخش صنعت همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد، وسعت گلخانه های محدوده منطقه آزاد ارس را ۳۳۳ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن محصول از این گلخانه ها برداشت شود که در صورت محقق شدن این میزان تولید، نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانه ای در ارس را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از این میزان، ۱۶۰ هکتار گلخانه به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال، وسعت گلخانه های قابل بهره برداری در سطح منطقه به ۱۸۰ هکتار افزایش یابد.

نریمان، میزان اشتغالزایی این تعداد گلخانه ها را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: فصل کشت از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آن ادامه دارد و فصل برداشت از آبان ماه شروع و تا پایان خرداد سال بعد ادامه خواهد داشت. 

وی با اشاره به آغاز فصل جدید کشت در قطب گلخانه‌های هیدروپونیک کشور که در این منطقه قرار دارد، گفت: با آغاز شهریور ماه عملیات کشت  انواع صیفی‌جات، گل رز، توت فرنگی و نهال در گلخانه‌های منطقه آزاد ارس آغاز می شود، که پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن محصول از این گلخانه ها برداشت شود، در صورت محقق شدن این میزان تولید، نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانه‌ای در ارس را خواهیم داشت.

کد خبر: ۳۵٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha