۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
 ۶۵ درصد از آب شرب شهر ایلام از طریق سد «چم گردلان» تامین می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام:

۶۵ درصد از آب شرب شهر ایلام از طریق سد «چم گردلان» تامین می شود

ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به مشکلات تامین آب شرب شهر ایلام، گفت: ۶۵ درصد آب شرب شهر ایلام از طریق سد «چم گردلان» تامین می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی پور احمد ظهر امروز یکشنبه در بازدید از سد ایلام اظهار کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد ایلام برای مصارف شرب و بهداشت به شهر ایلام پمپاژ می‌شود.

وی گفت: سد چم گردلان شهر ایلام حدود ۶۵ درصد از آب شرب شهر ایلام را تامین می‌کند، این سد تا پایان خردادماه در حال سرریز بوده و هم اکنون در بهترین شرایط کمی و کیفی قرار دارد.

پوراحمد با اشاره به اینکه در بحث تامین آب شرب مرکز استان مشکلی نداریم، بیان کرد: در بحث توان انتقال و تصفیه آب با محدودیت مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با بیان اینکه راه برون رفت از قطعی مکرر و جیره بندی آب عمل به مصوبات کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی است، اضافه کرد: شهرداری ایلام موظف است نسبت به کاهش سطوح فضای سبز، تغییر روش آبیاری از سنتی به مدرن، جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب و استفاده از پسماند تصفیه‌خانه و قنوات موجود اقدام کند.

وی عنوان کرد: با این اقدامات حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از مصرف آب شرب کاهش می‌یابد و همین مقدار صرفه جویی بخش زیادی از کمبودها و مشکلات را برطرف می‌کند.

کد خبر: ۳۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha