۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
رکود بازار خودرو در مقایسه با ۳ ماه گذشته تشدید شد
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اعلام کرد

رکود بازار خودرو در مقایسه با ۳ ماه گذشته تشدید شد

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: خرید و فروش در بازار خودرو به کمترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده است.

به گزارش بازار، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به اینکه خرید و فروش در بازار خودرو به کمترین حد خود در مقایسه با سه ماه گذشته رسیده است، بیان کرد: بازار خودرو راکد است و تنها کسانی که اقدام به خرید خودرو می‌کنند که نیاز اساسی به این محصول دارند و فقط افرادی اقدام به فروش خودرو می‌کنند که نیاز مالی دارند.

وی با اشاره به چرایی افزایش رکود در بازار خودرو افزود: این کاهش خرید و فروش در بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی چند هفته ‌اخیر ایجاد شده است.

موتمنی ادامه داد: فروشنده اقدام به فروش خودرو نمی‌کند چرا که می‌ترسند قیمت خودرو دوباره افزایش یابد، خریدار هم با توجه به قیمت‌های بالا برای خرید خودرو صبر می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که رکود موجود در بازار خودرو بیشتر مختص به خودروهای داخلی است یا خارجی اضافه کرد: فرقی بین خودروهای خارجی و داخلی وجود ندارد و زمانی که قیمت افزایش می‌یابد رکود تشدید می‌شود؛ چراکه قدرت تصمیم‌گیری فروشنده و خریدار کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به نحوه قیمت‌گذاری خودروهای خارجی اظهار داشت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو فروشندگان این گروه از خودروها سلیقه‌ای اقدام به فروش خودرو می‌کنند و قیمت‌ها واقعی نیست؛ یعنی قیمت خودروهای خارجی سلیقه‌ای انجام می‌شود و بیشتر از قیمت واقعی آن است.

وی گفت: برای کاهش التهابات بازار باید توجه داشت که هر بازاری یکسری نیازهای مشخص دارد که عدم توجه به آن‌ها باعث افزایش اختلال در همان بخش می‌شود. خودرو هم یک کالای مصرفی است و باید به اندازه کافی تولید و روانه بازار شود. وقتی نیاز بازار در مقایسه با تقاضای بالای تامین نمی‌شود نمی‌توان راهکار مناسبی هم ارائه داد.

موتمنی ادامه داد: به هرحال این کالا هم همچون دیگر کالاهای مصرفی مردم به اندازه کافی باید تولید و عرضه شود. بنابراین اگر این نیاز از طریق داخل تامین نمی‌شود یا باید در راستای رفع مشکلات تولید برنامه ریزی کرد یا از کانال‌های دیگر اقدام به تامین نیاز مردم کرد تا قیمت‌ها متعادل شود.

کد خبر: ۳۵٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha