۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
نوسان ذات بازار سرمایه است/ رفتار هیجانی، ضرر سهامداران را به دنبال دارد
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس:

نوسان ذات بازار سرمایه است/ رفتار هیجانی، ضرر سهامداران را به دنبال دارد

براهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر متغیر منفی خاصی در اقتصاد کشور وجود ندارد که بخواهد منجر به روند نزولی شدید در بازار سرمایه شود و آنچه شاهد آن هستیم بخشی از فرایند طبیعی بازار برای اصلاح قیمت‌هاست.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن بیان مطلب بالا، گفت: بازار سرمایه متشکل از روندهای صعودی و نزولی است و این مساله به طور پیوسته در بورس اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با این حال، برخی از سهامداران تازه وارد که در روزهای صعودی بازار به آن پیوسته‌اند، تجربه روندهای نزولی را نداشته و با مشاهده کاهش قیمت سهم اقدام به فروش می‌کنند که این شیوه هیجانی به نفع آنان نیست.

ابراهیمی سرو علیا، با توجه دادن عموم سهامداران به نوسانان طبیعی بازار سرمایه عنوان داشت: به طور معمول در این شرایط برخی حرفه‌ای‌ها اقدام به خرید سهام هم می‌کنند.

معاون سازمان بورس با رد شایعاتی دال بر عدم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه گفت: رییس جمهور از مردم برای حضور در بازار سرمایه دعوت به عمل آورده‌ و نمایندگان مجلس نیز به صورت مستمر پیگیر وضعیت بازار سرمایه هستند.

ابراهیمی سروعلیا به سهامدارانی که با ساز و کار بازار سرمایه آشنایی کامل ندارند توصیه کرد از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان که دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند می‌توانند در سرمایه‌گذاری افراد ناآشنا با بازار سرمایه کمک زیادی کنند.

ابراهیمی سروعلیا در پایان خاطرنشان کرد: از عموم سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود تحت تاثیر گروه‌های مجازی غیرمجاز که گاهی اطلاعات غیرواقع در مورد سهام به مردم می‌دهند، قرار نگیرند و با آگاهی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: ۳۵٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha