۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
تخلف در توزیع، علت گرانی ماسک
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت عنوان کرد

تخلف در توزیع، علت گرانی ماسک

مهدی پور، مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی و دارویی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، علت گرانی ماسک در روزهای اخیر را، تخلفات در بخش توزیع دانست.

به گزارش  بازار به نقل از صدا و سیما، اسماعیل مهدی پور گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا میزان تولید روزانه ماسک در کشور ۲۰۰ هزار عدد بود که در این مدت تلاش کردیم با استفاده از توانمندی واحدهای تولیدی این میزان را افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدا اولویت ما تامین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی بود افزود: موفق شدیم تا پیش از اوج شیوع جدید و قبل از تیر ماه، نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم.

مهدی پور اضافه کرد: با آغاز پیک جدید بیماری و اجباری شدن استفاده از ماسک برای همگان تلاش کردیم تا از توانمندی واحدهای غیر صنعتی هم برای تامین ماسک بهره بگیریم و از این رو توانستیم با کمک بسیج اصناف علاوه بر مراکز درمانی نیازهای مردمی را هم برطرف کنیم.

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی و دارویی سازمان حمایت، گفت: اکنون میزان تولید روزانه ماسک صنعتی در کشور به ۶ میلیون عدد و ماسک کارگاهی هم روزانه به ۶ میلیون عدد افزایش یافته است و به این ترتیب روزانه ۱۲ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود.

مهدی پور درباره علت گرانی ماسک تصریح کرد: اکنون تقاضا برای این کالا بالاست و با وجود افزایش تولید ماسک به علت تخلفات در بخش توزیع شاهد افزایش قیمت این کالا هستیم.

وی با بیان اینکه تا سه هفته قبل سیستم توزیع ماسک در اختیار وزارت بهداشت بود گفت:، اما از سه هفته پیش بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا قرار شد سیستم توزیع در اختیار وزارت صمت قرار گیرد.

مهدی پور وعده داد به زودی ماسک با قیمت ارزانتر به ویژه در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha