۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در قم اجرا می‌شود/ توجه به ظرفیت روستاها
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در قم اجرا می‌شود/ توجه به ظرفیت روستاها

قم - شوشتری‌پور، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم گفت: طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم با هدف دست‌یابی متوازن و عادلانه مناطق محروم و روستایی از دستاوردهای فناوری و ارایه ایده‌های نوآورانه به مراکز فناوری اجرا می‌شود.

حمیدرضا شوشتری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اعلام اینکه اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در قم به سه سال زمان نیاز دارد، گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه، توسعه نوآوری، فناوری و کارآفرینی در میان بخش‌های شهری و روستایی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات طرفین انجام خواهد شد.

به ظرفیت‌های فناوری روستاها توجه نشده است
وی با بیان اینکه در این زمینه با برخی از ارگان‌های ذیربط رایزنی و توافق اولیه را انجام داده‌ایم، گفت: لازم است برای اجرای این پروژه بخشداری‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر حوزه شهرستان همکاری کرده و فعالانه عمل کنند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با اعلام اینکه نهادهای مسئول وظیفه دارند دستاوردهای پارک را برای آحاد مردم به ویژه در مناطق محروم معرفی کنند، گفت: از جمله آثار ارتباط با پارک‌ها و مراکز رشد فناوری، اشتغال زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی، جلوگیری از فرار مغزها، کاهش شکاف فناوری با کشورهای توسعه یافته، انتقال فناوری و کاربردی کردن علم و تحقیق دانشگاهی است.

وی با تأکید بر اینکه استقرار پارک علم و فناوری، مراکز رشد و سایر مراکز حامی نوآوران و فناوران استان در شهر قم در مرکزیت شهر عادلانه نیست، گفت: عدم بهره‌مندی جوانان مستعد استان که خارج از شهر قم زندگی می‌کنند از مزایا و امکانات مرتبط با حوزه نوآوری، فناوری و کارآفرینی عادلانه نیست.

تشکیل کانون های خلاقیت و شکوفایی در مناطق محروم
شوشتری‌پور با اعلام اینکه برای برخورداری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستایی به ایجاد کانون‌های خلاقیت و شکوفایی فناوری در کنار هر بخش و زیر نظر بخشداری‌ها نیاز داریم، گفت: همکاری در برگزاری رویدادهای مرتبط با نوآوری، فناوری و کارآفرینی مانند ایده شو، نمایشگاه، فن بازار، تور فناوری و ... از جمله خدماتی است که می‌توانیم در این نوع کانون‌ها برعهده بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداری قم می‌تواند به پارک در شناسایی، معرفی و حمایت از نوآوران، فناوران، نخبگان و علاقه‌مندان کارآفرینی در شهر و روستاهای بخش‌های استان قم کمک کند، گفت: واقعیت این است که باید نهادهای ذیربط در اختصاص فضا، تجهیزات و امکانات مناسب برای استقرار و فعالیت کانون‌های خلاقیت و شکوفایی فناوری در شهر و روستاهای زیرمجموعه هر بخش با همکاری بخشداری و رابط توسعه نوآوری و فناوری مسئولانه همراه با پارک باشند.

کد خبر: ۳۵٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha