۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
شناسنامه‌دار شدن ۲۱ هزار و ۵۵۰ دار قالی در زنجان/ صادرات ۱۲میلیون دلاری فرش دستباف
رئیس سازمان صمت زنجان خبر داد:

شناسنامه‌دار شدن ۲۱ هزار و ۵۵۰ دار قالی در زنجان/ صادرات ۱۲میلیون دلاری فرش دستباف

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان از شناسنامه‌دار شدن ۲۱ هزار و ۵۵۰ دار قالی در استان خبر داد و گفت: هفت هزار دار قالی شناسنامه‌دار شده است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه این استان در بافت فرش دستباف در سطح کشور جایگاه خوبی دارد، گفت: این استان ۵۹ هزار و ۷۰۰ بافنده فرش دستباف دارد.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم و کرونا صادرات فرش دستباف زنجان کاهش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه از سال گذشته صادرات فرش دستباف کاهش زیادی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه فرش دستباف استان به کشورهای کانادا، ایتالیا، لبنان،آلمان و چند کشور دیگر صادر می‌شود، گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و ریشه کنی بیماری کرونا صادرات فرش دستباف استان افزایش یابد.

فغفوری از شناسنامه دار شدن ۲۱ هزار و ۵۵۰ دار قالی در زنجان خبر داد و تاکید کرد: هفت هزار دار قالی در استان شناسنامه دار شده است.

وی، به وضعیت صادرات فرش در زنجان اشاره کرد و گفت: صادرات فرش استان در سال ۹۸ حدود ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار بوده  و ارزش ریالی این میزان صادرات فرش ۸۲۱ میلیارد ریال بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، ابراز داشت: این میزان صادرات نسبت به سال ۹۷ نیز حدود دو میلیون و  ۶۸۰ هزار دلار کاهش دارد و در سال صادرات سالیانه فرش دستباف استان ۱۲ میلیون دلار بوده که با وجود ۵۹ هزار بافنده بسیار کم است.

فغفوری از فعال بودن ۷۰ کار گاه تولید فرش دستباف متمرکز در زنجان خبر داد و افزود: ۸۵ کار گاه تولید فرش دستباف به صورت غیر متمرکز هم در استان فعال می باشد.

وی یادآورشد: همچنین ۳۱ واحد رفو گری، مرمت، دار کشی هم در استان فعال است و خدمات لازم را به فرش بافان می دهد.

کد خبر: ۳۵٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha