۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
خرید موتورسیکلت برقی با تسهیلات بانکی  از سال 99 اجرایی می شود
وزیر نیرو در پاسخ به خبرگزاری بازار اعلام کرد :

خرید موتورسیکلت برقی با تسهیلات بانکی از سال 99 اجرایی می شود

تعطیل کردن اقتصاد به بهانه آلودگی منطقی نیست

وزیر نیرو در پاسخ به خبرگزاری بازار از مذاکره با بانک برای تامین منابع لازم برای نوسازی موتورسیکلت های فرسوده در کشور خبر داد و گفت: امیدوارم که از سال آینده دارندگان 3 هزار موتورسیکلت فرسوده بتوانند از تسهیلات دولت برای نوسازی و برقی کردن موتورهای خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بازار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم رونمایی از موتورسیکلت های برقی گروه های عملیاتی برق در  پاسخ به خبرگزاری بازار گفت: در حال مذاکره با وزارت صنعت برای تولید و نظام بانکی برای تامین منابع مالی لازم برای نوسازی و برقی کردن موتورسیکلت های فرسوده و پرتردد در کشور هستیم. 

او همچنین ادامه داد: با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شده امیدواریم که از سال آینده مردم قادر به استفاده از تسهیلات ویژه برای خرید موتورسیکلت های برقی باشند.  اما هنوز سازو کار و میزان آن قطعی نشده و درحال بررسی نحوه تامین مالی این طرح هستیم.

این عضو کابینه حسن روحانی  با بیان اینکه به هیچ وجه منطقی نیست که مدارس، اداره ها و اقتصاد را به بهانه آلودگی تعطیل کنیم و باید به صورت اساسی فکری برای حل این مشکل کرد،ادامه داد : برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که چیزی حدود 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که اتفاقا 12 برابر اتومبیل آلودگی ایجاد می‌کنند.

به گفته وزیر نیرو، روزانه چیزی حدود 200 کیلومتر پیمایش توسط موتورسیکلت های  پرتردد انجام می شود که برقی کردن آن علاوه بر کاهش آلایندگی هوا و مصرف بنزین ، صرفه جویی حدود 5 میلیون تومانی ناشی از مصرف سوخت را برای صاحبان آنها خواهد داشت. 

کد خبر: ۳٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha