۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

تجار فرش دستباف افسران جنگ اقتصادی ایران هستند

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه متاسفانه هنوز اهمیت و جایگاه فرش دستباف در کشور به ویژه برای مسئولان و برخی از دستگاه ها مشخص نشده است، گفت: مجموعه قالی بافان، صنایع وابسته و فروشندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی در رده افسران جنگ اقتصادی محسوب می شوند.

به گزارش بازار، فرح ناز رافع گفت: مشکل اصلی فرش دستباف ایرانی بازار فروش و در این بازار موضوع بازاریابی و مارکتینک است و مرکز و دولت در این بخش فقط نقش سیاستگذاری و تسهیلگری دارد و برای ادامه راه بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه باید همراه باشد.

وی افزود:  ما در حوزه فرش دستباف ایرانی می توانیم انقلاب ایجاد کنیم که این حرکت با ایجاد و ترمیم زیرساخت ها از تامین پشم و کرک و صنعت رنگرزی تا تامین ابریشم مورد نیاز اجرا می شود. اما سوال این است که چقدر در حوزه صنایع جانبی فرش هزینه کردیم؟ چقدر آن را به روز کردیم؟ یا همچنین در حوزه رنگرزی و نخ ریسی؟ اگر به تمام امور حرفه ای و تخصصی نگاه کنیم و اتحاد دستگاهی و بخش خصوصی وجود داشته باشد بازار جهان را از آن خود خواهیم کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران مشکلات در بخش قوانین صادرات فرش را دغدغه امروز صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: با کمک اتحادیه و مرکز ملی قوانین باید به روز و چالش ها رفع شود.

فروش فرش ماشینی به جای دستباف

کارشناسان و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف ایران گفتند: متاسفانه فرش ماشینی را در بازار جای فرش دستباف به فروش می رسانند. بعنوان نمونه فرش های ماشینی را سر و ته کار ابریشم می بندند تا شبیه به دستباف شود. برخی هم طرح های فرش های دستباف را را کپی کرده و حتی ثبت رسمی می کنند.

گفتنی است؛ اینها بخشی از چالش های رخ داده در این بازار است و در کنار آن مشکلات قوانین و بخشنامه ها در حوزه صادرات هم داریم.

لازم به ذکر است؛  معرفی ۲ نماینده ثابت اتحادیه در مرکز ملی فرش بخش دیگری از محورهای این جلسه بود و اعلام شد: این دو کارشناس و عضو اتحادیه در دوره های قبل هم به طور ثابت نماینده اتحادیه در مرکز فرش بودند که نشان دهنده تعامل بیشتر اتحادیه با مرکز است.

کد خبر: ۳٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha