۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
معافیت مالیاتی در مناطق آزاد نباید حذف شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان:

معافیت مالیاتی در مناطق آزاد نباید حذف شود

آبادان- خیاط زاده، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: چنانچه معافیت مالیاتی دستورالعمل وزارت اقتصاد است مناطق آزاد پافشاری کنند و نگذارند امتیازاتی که باعث خوشحالی شهروندان این شهر است گرفته شود.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بسیاری از افراد به علت معافیت مالیاتی، حذف ارزش افزوده و سایر موضوعات در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون شاهد سیر مهاجرت کارمندان از این منطقه هستیم؛ کارمندی که متوجه شده است در این منطقه دیگر امتیازی برای خود و کسب و کار ندارد به شهر و استان دیگری مهاجرت می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان عنوان کرد: منطقه آزاد امتیازاتی را برقرار کرده است که باعث نگهداری بخشی از افراد و کارکنان شده است.

عواقب برداشتن معافیت مالیاتی
خیاط زاده تصریح کرد: متاسفانه در یک ماه اخیر که دستور برداشت مالیات حقوق به وجود آمد ما شاهد سیر مهاجرت در این منطقه هستیم و مهم‌ترین خطری که این شهر را تهدید می‌کند کسب و کار مردم است.

وی منطقه آزاد اروند را یک امتیاز مهم قلمداد کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا این منطقه نسبت به مناطق دیگر ارجعیت داشته باشد و انگیزه‌ای شده تا عده‌ای از افراد در بخش کارمندی و همچنین کسب و کار در این منطقه باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تاکید کرد: بخش خصوصی در اتاق بازرگانی هم در بخش کسب و کار کوچک و هم کلان متولی این امر است و باید نشستی را با مسئولان منطقه داشته باشد و در آن عنوان کند امتیازاتی که از منطقه گرفته می‌شود عواقب خاص خود را دارد.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: در بخش داخلی منطقه آزاد باید سعی کند امتیازات خاص خود را نگه دارد و چنانچه معافیت مالیاتی دستورالعمل وزارت اقتصاد است مناطق آزاد پافشاری کنند و نگذارند امتیازاتی که باعث خوشحالی شهروندان این شهر است گرفته شود.

کد خبر: ۳۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha