۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
ضرورت گسترش کسب‌وکارهای نوین در استان سمنان
استاندار سمنان تأکید کرد:

ضرورت گسترش کسب‌وکارهای نوین در استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد خسارت‌های اقتصادی در بسیاری از کسب‌وکارها گفت: گسترش کسب‌وکارهای نوین در استان به‌عنوان یک ضرورت در جامعه امروزی احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و رفتار آن در دنیا که منجر به ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی شده است، اظهار داشت: گسترش کسب‌وکارهای نوین و توسعه‌ی دولت الکترونیک در استان به‌عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات اداری به آحاد مردم به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی خاطرنشان کرد: استان سمنان ازنظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد اما شاهد روند نزولی این بیماری در شهرستان‌های مختلف استان سمنان هستیم.

اجرای فعالیت‌های روزمره اقتصادی و اجتماعی با رعایت بهداشت
استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت تغییر سبک زندگی و سازگاری اقتصادی و اجتماعی با این بیماری افزود: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا علاوه بر جلوگیری از شیوع مجدد این ویروس و کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر این بیماری، امور عادی و روزمره اقشار مختلف مردم در سطح استان با کمترین مشکل انجام شود.

آشناگر بابیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت تمام فعالیت‌های روزمره قرار گیرد، یادآور شد: با آغاز ماه محرم برنامه‌های عزاداری در سطح استان با دستورالعمل‌های مشخص برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و بر اساس ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی محرم، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به‌صورت حضوری ممنوع است. ‌

اعمال مجازات برای متخلفان کرونایی
استاندار سمنان با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا پیرامون تعیین مجازات در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار موقعیت ادارات، اصناف، حوزه‌های عمومی و آئین‌های خاص در طول سال و به‌ویژه محرم تصمیم‌گیری شد، ابراز کرد: بر اساس آن مجازاتی نظیر تذکر، کسر حقوق، انفصال موقت از خدمت، پلمب واحدهای صنفی و برخوردهای سلبی برای متخلفان به تصویب رسید.

آشناگر با تأکید بر اینکه انجام هرگونه برنامه‌های سنتی و خاص استان نظیر آئین شیرخوارگان حسینی، یا عباس یا عباس، نخل گردانی، دسته روی و نیز برگزاری آئین‌های عزاداری در فضای مسقف و سرپوشیده در سطح استان ممنوع است، اعلام کرد: تمامی دستگاه‌های مسئول موظف به نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌ها در ایام محرم ۹۹ هستند.

کد خبر: ۳۵٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha