۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کشف ۲۴ میلیارد ریال ارز قاچاق در فرودگاه شیراز
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خبر داد

کشف ۲۴ میلیارد ریال ارز قاچاق در فرودگاه شیراز

مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف بیش از ۲۴ میلیارد ریال ارز از قاچاقچیان و دستگیری دو متهم با تلاش پلیس فرودگاه شیراز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سردار حسن مهری اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاران بنده در پلیس فرودگاه شیراز به دو مسافر خروجی به مقصد دوبی مشکوک شدند و در بازرسی از وسایل همراه آن‌ها انواع ارزهای خارجی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی افزود: با همکاری پلیس فرودگاه پس از کشف ارز قاچاق از وسایل آن‌ها، در نهایت پرونده در خصوص هر دو متهم دستگیر شده برای بررسی بیشتر تشکیل شد و به همراه ارز و کالای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 کشف ۳۶ دستگاه هش برد قاچاق
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دیگر اقدام ارزنده پلیس فرودگاه شیراز در کشف کالای قاچاق (برد ماینر) در عملیات مشترک با پلیس امنیت اقتصادی افزود: در پی رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی توسط پلیس فرودگاه شیراز ۲ کارتن حاوی ۳۶ دستگاه هش برد (هسته اصلی دستگاه ارز دیجیتال) به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شد.

وی درباره جزئیات این کشف تصریح کرد: پس از اطلاع از اینکه افرادی قصد انتقال قطعات ماینر از شیراز به مقصد یاسوج را دارند با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و مقام قضائی موضوع در دستور کار پلیس فرودگاه شیراز قرار گرفت.

سردار مهری افزود: کارکنان متبحر هر دو پلیس با رصد مسیر حرکت خودرو به ماموریت اعزام شدند و با اقدامات تامینی و مراقبتی اقدام به توقف خودرو کردند و راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی کوتاه در نهایت با هوشیاری پلیس، خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود مدارک مثبته گمرکی و قانونی، کالاهای کشف شده به ظن قاچاق توقیف شد و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی می‌شود.

کد خبر: ۳۵٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha