۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
آرامش را به بازار بورس برمی گردانیم
عضو ناظر شورای عالی بورس و اوراق بهادار:

آرامش را به بازار بورس برمی گردانیم

علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: ما در تلاشیم که ضمن کاهش دخالتهای دولت آرامش را به بازار سرمایه برگردانیم و فضای امنی را برای معاملات ایجاد کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس و اوراق بهادار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه تلفنی با برنامه "گفتگوی اقتصادی" درباره اما و اگرهای بازار سرمایه گفت: از نگاه ما بازار سرمایه هم می تواند یک فرصت بسیار خوب باشد و هم یک تهدید.

فرصت از این بابت که با افزایش سهام شرکتها می توان به بخشی از فرآیند شکل گیری افزایش سرمایه که منتج به تولید خواهد شد کمک کرد و تهدید هم از این نگاه که قیمت سهام خیلی از شرکتهای بورسی با ارزششان همخوانی ندارد که البته این موضوع به نظارت برمی گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ما از سازمان بورس درخواست کردیم که نظارت ها را در این خصوص افزایش دهد تا ارزش واقعی هر سهم همان چیزی باشد که معامله می شود و البته کمیسیون اقتصادی هم حتماً به این موضوع ورود می کند و نظارت خواهد کرد.

عضو ناظر شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارائه آموزش به همه زنجیره بازار سرمایه را جزو الزامات این بازار دانست و تأکید کرد: آموزشها باید دوره ای باشد و همانطور که قبلا هم گفتیم حتما باید یک شبکه در رادیو و سیما آموزش های لازم را به سهامداران تازه وارد و شرکتهای بورسی به صورت ۲۴ ساعته ارائه کند.

علیزاده گفت: ما رشد بازار سرمایه را حباب نمی دانیم اما باید دقت و نظارت بیشتری اعمال شود تا سهامداران به ویژه سهامداران خرد دچار آسیب نشوند.

وی افق بازار سرمایه را افق روشنی ترسیم کرد و گفت: اگر نظارت دقیقی بر این بازار اعمال شود قطعاً می تواند تولید را در کشورمان رونق ببخشد.

این نماینده مجلس التهابات بازار بورس طی چند روز اخیر ناشی از انتشار خبر عدم عرضه سهام شرکتهای پالایشی و نفتی خرد دانست و گفت: وزرای اقتصاد و نفت برای عرضه این سهام ها اعلام آمادگی کردند و این نشان می دهد که دولت و مجلس همراه هستند تا کسی در این بازار آسیب نبیند.

علیزاده همچنین درباره دخالت دولت در قیمت گذاری ها گفت: ما به عنوان مجلس یازدهم در تلاشیم که این دخالتها را تا جایی که امکان داریم کاهش دهیم و آرامش را به بازار سرمایه برگردانیم و فضای امنی را برای معاملات ایجاد کنیم.

کد خبر: ۳۵٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ع ا IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      بیچاره شدیم تو بورس چرا فکری نمی کنید
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      بازار سرمایه همینه دیگه قرار نیست که همیشه صعودی باشه، افت و خیز داره
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      عده‌ای زمان صعود بودند عده ای مثل ما قبل از ریزش خرید کردیم خگستر چرا این همه ریزش پول خودمون هم رفت