۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
جشنواره ملی پسته در دامغان برگزار شد
دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان:

جشنواره ملی پسته در دامغان برگزار شد

دامغان- زارع زاده، دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از برگزاری این جشنواره بدون حضور مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: هدف این جشنواره شناساندن ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی محصول پسته دامغان در سطح کشور است.

رضا زارع زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، از برگزاری هفتمین جشنواره پسته دامغان به میزبانی منطقه گردشگری چشمه علی خبر داد و بیان کرد: امسال این جشنواره بدون حضور مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار این رویداد اقتصادی بدون حضور مردم و از طریق رسانه ها برگزار شد، افزود: گردش مالی پسته دامغان سالانه سه هزار میلیارد تومان است و این نشان می دهد که این محصول تا چه اندازه در اقتصاد استان سمنان تاثیر گذار است.

رئیس شورای شهر دامغان  با بیان اینکه هفتمین جشنواره ملی پسته ایران در کنار شناساندن ظرفیت اقتصادی پسته، به دنبال اشاعه گردشگری و معرفی جاذبه های شهرستان دامغان است، تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا نتوانستیم میزبان گردشگران باشیم وگرنه در سال های قبل ظرفیت های خوبی برای گردشگری در این شهرستان معرفی شده است.

زارع زاده برگزاری وبینار چالش علمی پسته توسط دانشگاه آزاد اسلامی، فراخوان ابداعات و اختراعات پسته و تجلیل از باغداران نمونه را در زمره بخش های این جشنواره دانست و تصریح کرد: تولید و نمایش ۲۰ فیلم کوتاه آموزشی ویژه بهره برداران پسته توسط جهاد کشاورزی و تجلیل از کارآفرینان موفق در زمره بخش های دیگر این جشنواره بود.

کد خبر: ۳۵٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha