۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۱۲۷ میلیارد ریال زکات مستحب و واجب در استان سمنان جمع‌آوری شد
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

۱۲۷ میلیارد ریال زکات مستحب و واجب در استان سمنان جمع‌آوری شد

سمنان – مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۱۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات مستحب و واجب در استان جمع‌آوری شد، گفت: بخش عمده‌ای از این مبلغ در قالب رسیدگی به امور محرومان و فقرا هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن مسعودیان راد صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل کمیته امداد استان سمنان، ضمن بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند، اظهار داشت: ۸۷ درصد از زکات مردم استان سمنان در بخش رسیدگی به امور محرومان و فقرا و ۱۳ درصد آن در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی بابیان اینکه ۱۸ هزار و ۷۳۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌شده است، تصریح کرد: ساخت و مرمت شش مسجد، دو حسینیه و فاطمیه و پنج پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌شده هزینه شده است.

پرداخت هزینه ۱۰۰ سری جهیزیه نوعروسان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد محسوب می‌شود، افزود: از محل جمع‌آوری زکات یک‌صد سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت شد.

مسعودیان راد بابیان اینکه پنج میلیارد و ۳۸ میلیون تومان کمک‌های مالی معیشتی در قالب ۱۲ هزار و ۸۸۸ نوع خدمات به مددجویان این نهاد اختصاص یافت، تأکید کرد: آزادی شش زندانی جرائم غیر عمد از محل مشارکت مردم استان در پرداخت زکات از دیگر اقدامات مهمی است که در این راستا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۳۵ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات مردم استان سمنان ارائه‌شده است، تصریح کرد: ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۵۱ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

کد خبر: ۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha