۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
قوانین مکمل برای جلوگیری از فرار مالیاتی در مسکن، تصویب می‌شود
نایب رئیس مجلس:

قوانین مکمل برای جلوگیری از فرار مالیاتی در مسکن، تصویب می‌شود

نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، از سه قانون مکمل دیگر به عنوان مالیات بر معاملات مکرر به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه گفته می‌شود برخی از مالکان و بنگاه‌های املاک در ازای مبالغی اقدام به قراردادهای صوری ودریافت کد رهگیری مبنی بر اجاره خانه‌های خالی می‌کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند گفت: مجلس شورای اسلامی دو موضوع را درباره مسکن همزمان پیش می‌برد تا تولید انبوه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت کشور ماست، اما متاسفانه جوانان ما آرزوی داشتن یک منزل ۷۵ متری را دارند افزود: در شرایط فعلی دولت تنها طرح اقدام ملی را در دستور کار دارد و امیدواریم کار را تسریع و در این زمینه سیستم بانکی به وظایف خودش عمل کند.

نیکزاد ادامه داد: باید هماهنگی بین دولت بیش از گذشته باشد در غیر این صورت این کار ابتر می‌ماند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: هر چه میزان تولید را بالا ببریم به قوانین بازدارنده نیز نیاز داریم ما توانستیم قانون مالیات و قوانین بازدارنده را اخیرا به تصویب برسانیم.

وی اضافه کرد: همانگونه که در حال حاضر در مناطق ۱، ۲ و ۳ در شهر تهران عمده ساختمان‌ها را محتکران و بانک‌ها ساختند، اما مردم قدرت خرید ندارند چرا که هر متر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است و ما قانونی را در مجلس تحت عنوان مالیات بر خانه‌های خالی که راه فرار مالیاتی را خواهد بست تصویب کردیم که مردم نگران نباشند.

نایب دوم مجلس از ارائه سه طرح دیگر در کنار مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: ما سه طرح دیگر از طریق کمیسیون عمران به صحن مجلس خواهیم آورد که یکی از آن‌ها قانون مالیات بر معاملات مکرر است و کاملاً امنیت اقتصادی به مردم می‌دهد یعنی مردم می‌توانند یک بار بخرند و بفروشند یا یک تا سه بار می‌توانند منازل خود را خرید و فروش کنند.

نیکزاد افزود: همچنین افرادی که معاملات مکرر دارند و بعبارتی منازل را خرید وفروش و یا زمین‌های بایر را فقط خریداری و از ان استفاده نمی‌کنند با طرح پیشنهادی بر آن‌ها مالیات خواهیم بست.

وی گفت: کسانی که از قِبَلِ زمین و مسکن، ثروت‌های آنچنانی در کشور به دست می‌آورند و نمی‌خواهند مالیات آن را پرداخت کنند با طرح پیشنهادی مالیات بر معاملات مکرر که تکمیل کننده قانون مالیات بر خانه‌های خالی است و در آینده‌ای نه چندان دور از طریق کمیسیون عمران به صحن خواهد آمد از فرار مالیاتی آنان جلوگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس دوم مجلس در پایان یاداور شد: برای تولید انبوه مسکن در سال جهش تولید مشوق‌های خوبی دیده شده است می‌توانیم هم نظارت جدی و هم تولید انبوه مسکن داشته باشیم و نگذاریم مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود بلکه کالای مصرفی باشد.

کد خبر: ۳۵٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha