۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
با آغاز موج دوم کرونا احیای صنعت حمل و نقل هوایی مبهم است
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) :

با آغاز موج دوم کرونا احیای صنعت حمل و نقل هوایی مبهم است

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز پنجشنبه کاهش ۶۰ درصدی تردد هوایی در اروپا را در سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز پنجشنبه کاهش ۶۰ درصدی تردد هوایی در اروپا را در سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از این مسئله افزود امسال میزان پروازهای تجاری در اروپا نسبت به سال قبل از آن نزدیک به ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت ضمن این که با توجه به تداوم محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کووید ۱۹ در جهان، روند احیای صنعت حمل و نقل هوایی مبهم است.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که نزدیک به ۲۹۰ شرکت هواپیمایی کشورهای مختلف جهان در آن عضویت دارند، در بیانیه خود تصریح کرد با این که حمل و نقل هوایی در اروپا در ماه‌های اخیر در مقایسه با ماه آوریل که به پائین‌ترین حد رسیده بود، تا اندازه‌ای بهبود یافته است، اما هنوز هم ۵۰ درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته است.

با توجه به موج دوم همه گیری کرونا و پیامدهای گسترده‌ای که این اتفاق می‌تواند برای اقتصاد جهان به همراه داشته باشد، احیای صنعت حمل و نقل هوایی در اروپا در کوتاه مدت بسیار نامشخص و مبهم است.

یاتا شمار مشاغل مرتبط با صنعت هوانوردی در اروپا را که البته بخش گردشگری را نیز شامل می‌شود، بالغ بر هفت میلیون برآورد و اعلام کرده است همه این مشاغل به علت بحران کووید ۱۹ و تبعات آن به خطر افتاده اند. ژوئن گذشته یاتا شمار این مشاغل را شش میلیون برآورد کرده بود.

طبق اعلام یاتا کاهش تردد هوایی در سال ۲۰۲۰ در کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان نزدیک به ۶۵ درصد و در ایتالیا و اسپانیا ۶۳ درصد ارزیابی می‌شد. در میان کشورهای اروپایی بیشترین کاهش تردد هوایی مربوط به نروژ است که ۷۹ درصد تخمین زده می‌شود.

یاتا زیان ناشی از همه گیری کرونا را برای بخش هوانوردی جهانی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۱۹ میلیارد دلار برآورد و اعلام کرد صنعت هوانوردی از جمله صنایعی است که بیشترین لطمه را از همه گیری کووید ۱۹ دیده است. در اوج بحران کرونا تقریبا ناوگان هوایی همه کشورهای جهان زمین گیر شده بود. بازگشت تردد هوایی به شرایط پیش از بحران کرونا در سال ۲۰۱۹ زودتر از سال ۲۰۲۴ میسر نخواهد بود.

کد خبر: ۳۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha