۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
آب شرب در شهرها و روستاهای بوشهر به وضعیت پایداری می‌رسد
با تکمیل طرح‌های آبرسانی؛

آب شرب در شهرها و روستاهای بوشهر به وضعیت پایداری می‌رسد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های آبرسانی تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای استان بوشهر به وضعیت پایداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری بوشهر اظهار داشت: پس از بروز مشکلات آبرسانی در برازجان در سال ۱۳۹۷ برای بررسی وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر هر ۲ هفته یک‌بار شورای آب تشکیل می‌شود.

وی بابیان اینکه تنش آبی در شهرها و روستاهای استان با اجرای طرح‌های آبرسانی برطرف شده است گفت: به صورت مستمر رفع مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها رصد و پروژه‌های مختلف اجرا می‌شود.

گراوند بیان کرد: ممکن است برخی نقاط دارای کمبودهایی در تأمین آب آشامیدنی باشد ولی تنش در حوزه آب در تابستان گزارش نشده است.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی در شهر بوشهر تصریح کرد: قبلاً به ویژه جنوب شهر بوشهر دارای مشکلات آبرسانی بود و برخی نقاط با تانکر آبرسانی می‌شد که با تصمیمات اتخاذشده در نشست‌های شورای آب استان و کمک‌های دریافتی از آب و فاضلاب کشور، اکنون مشکل آبرسانی در نقاط جنوبی شهر بوشهر برطرف شده است.

استاندار بوشهر گفت: تکمیل اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر، عسلویه، خط انتقال آب سیراف- جم تسریع شود که در همین راستا برای اعتبار لازم تخصیص‌یافته است.

وی تصریح کرد: برای تسریع در اجرای طرح‌ها ۶۶ میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تخصیص‌یافته است.

گراوند گفت: در اجرای طرح فاضلاب بوشهر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور مصوب شده که به زودی ابلاغ می‌شود و مطالبات پیمانکاران پرداخت و باقیمانده این طرح تکمیل می‌شود.

وی، بابیان اینکه حق آبه و سهم بوشهر از رودخانه شاهپور کازرون محفوظ است، گفت: ان‌شاءالله از تابستان سال آینده کشاورزان شهرستان کازرون از آبی که در طرح نکاشت در انتقال به استان برای آب شرب استفاده می‌شد، در راستای طرح کشاورزی منطقه کازرون مورداستفاده قرار می‌دهند.

استاندار بوشهر اجرای سد کلمه دشتستان را مورداشاره قرارداد و گفت: این طرح که در راستای تأمین آب آشامیدنی مردم منطقه اجراشده پیش‌بینی می‌شود با آبگیری این سد و تکمیل طرح خط انتقال و مخزن ذخیره، امسال آب آن در اختیار مردم برای آشامیدنی قرار بگیرد.

کد خبر: ۳۵٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha