۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان مستعد کشت گلخانه‌ای است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان مستعد کشت گلخانه‌ای است

گرگان- مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توسعه هزار هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان تا پایان برنامه ششم خبر داد و گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی شمال گلستان مشتعد کشت گلخانه‌ای است.

مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه گلخانه‌های استان از اواسط دهه ۹۰ آغاز شده و احداث گلخانه در استان تا پایان سال گذشته به ۱۵۵ هکتار رسید.

 وی با اشاره به اینکه وسعت گلخانه‌های استان تا پایان سال به ۲۵۰ هکتار می‌رسد، افزود: تلاش داریم تا پایان برنامه ششم توسعه وسعت گلخانه‌های استان را به هزار هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده بین ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار از اراضی نوار شمالی استان زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای فراهم است و راندمان تولید در این بخش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر گلخانه‌های سایر نقاط استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل و گیاه زینتی در استان فعال است و بقیه آن در مراحل مختلف اخذ تسهیلات و ساخت هستند، ادامه داد: در راستای حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای ۸۰ درصد هزینه احداث گلخانه تسهیلات پرداخت می‌شود.

مهاجر تصریح کرد: سود این تسهیلات در مناطق محروم و کم برخوردار استان ۱۲.۵ و در سایر نقاط ۱۴.۵ درصد است.

وی یادآور شد: سال گذشته در گلخانه‌های استان ۲۱ میلیون عدد گل و گیاه زینتی شامل ۱۶ میلیون انواع گیاهان زینتی و پنج میلیون شاخه گل بریده تولید شد.

کد خبر: ۳۵٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha