۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کرمان رتبه اول استخراج مواد معدنی کشور را دارد
استاندار کرمان:

کرمان رتبه اول استخراج مواد معدنی کشور را دارد

تبریز- استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های غنی سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان گفت: کرمان رتبه اول استخراج مواد معدنی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی دوشنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بیان اینکه این استان ظرفیت های بالای معدنی، صنعتی و اقتصادی دارد، ادامه داد: با برگزاری این نماشگاه در استان مهم و قطب صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی می خواهیم از ظرفیت های تبریز و آذربایجان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی و گردشگری نیز ما حائز رتبه‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: بسیاری از استان ها امکانات مناسبی دارند که اگر به درستی شناسانده شوند، به طور قطع بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه کرمان از نظر تعداد شاغلان و ارزش تولیدات مواد معدنی به لحاظ میزان استخراج مواد معدنی رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: کارهای خوبی در این استان انجام شده است و برای جذب سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنیم تا امکانات این استان برای سرمایه‌گذاران هرچه بیشتر و بهتر شناخته شود.

وی گفت: کرمان یکی از استان‌های بسیار غنی در زمینه معدن و صنایع وابسته به آن است به طوری که ۶ میلیارد تن ذخیره معدنی در ۴۲ نوع مواد معدنی در این استان وجود دارد و در سال ۹۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی از این خطه انجام می شود.

فدایی با بیان اینکه این استان با امکانات بسیاری که دارد، می تواند نیازهای استان‌های دیگر کشور را برطرف کند، ابراز داشت: امکان فعالیت های خوبی در استان کرمان برای بازرگانان و سرمایه گذاران وجود دارد.

کد خبر: ۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha