۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
نیمی از آثار فرهنگی لرستان ثبت ملی شد/ کمبود اعتبار مانع توسعه گردشگری
معاون میراث فرهنگی لرستان:

نیمی از آثار فرهنگی لرستان ثبت ملی شد/ کمبود اعتبار مانع توسعه گردشگری

لرستان- فلاح‌وند، معاون میراث فرهنگی لرستان با اشاره به وجود بیش از پنج هزار آثارتاریخی و فرهنگی در استان، گفت: نیمی از این آثار ثبت ملی شده است.

اسکندر فلاح وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بیش از پنج هزار آثارتاریخی و فرهنگی در لرستان داریم که دو هزار و ۵۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده که ظرفیت کم نظیری در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان از نظر آثار طبیعی مثل آبشار، چشمه و کوه در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد، افزود: این استان از نظر گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد و با وجود مکان‌های توریستی فراوان از جمله دره شیرز، آبشارهای آب سفید، بیشه، وارک و نوژیان این قابلیت را دارد که گردشگران را به سمت خود بکشانند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: بحث گردشگری یک مقوله فرابخشی است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم باید پای کار بیایند تا بتوانند صنعت گردشگری را رونق دهند و رفع موانع موجود هم با همت تمام ارگان‌ها و مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از آثار تاریخی و فرهنگی لرستان ثبت جهانی نشده است، تصریح کرد: کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت‌های مناسب از موانع اصلی عدم رونق گردشگری در لرستان است.

فلاح وند خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار در پروژه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند همیشه مشکل ایجاد می‌کند و سرمایه گذاری‌های خصوصی هم تمایل چندانی به این کار ندارند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که در استان لرستان تصمیم به سرمایه گذاری دارند انتظار دارند همه امکانات از جمله زمین و تسهیلات در اختیارشان قرار داده شود که از نظر بنده این افراد به جای سرمایه گذار، سرمایه بر هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۲۴ هتل و دو هتل آپارتمان داریم که همگی فعال هستند، گفت: صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در دنیا است اما متاسفانه ما در لرستان آن طور که شایسته است در این صنعت موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس شعاری که در سال ۹۵-۹۴ انتخاب شد، قرار بود لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود ولی در رسیدن به این هدف، موفق عمل نکردیم.

فلاح وند عنوان کرد: سیلی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد و اخیرا هم بیماری کرونا به شدت بر حوزه گردشگری لرستان تاثیر منفی گذاشت و باعث شد نتوانیم آن طور که باید برای این صنعت کاری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: توافق شده که در سد حوزیان، ۱۲۵ هکتار توسط وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی به ما واگذار شود که امیدواریم با این کار بتوانیم قدمی مثبت در رونق گردشگری استان برداریم.

کد خبر: ۳۵٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha