۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
سقف سنی منازل مشمول وام صندوق یکم افزایش یافت
مدیر حوزه ریاست بانک مسکن اعلام کرد

سقف سنی منازل مشمول وام صندوق یکم افزایش یافت

ایزدی، مدیر حوزه ریاست بانک مسکن گفت: خوشبختانه به پیشنهاد بانک مسکن و بر اساس موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مسعود ایزدی افزود: وام صندوق پس انداز مسکن یکم از چند سال پیش شروع و سپرده گذاری در آن اتفاق افتاده برای زوجین می تواند در تهران ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات ایجاد کند.

وی اظهارداشت: شورای پول و اعتبار در زمان تصویب این صندوق قدمت ساختمان ها را ۱۵ سال درنظر گرفته بود یعنی از زمان صدور جواز ساخت نباید بیش از ۱۵ سال از عمر ساختمان گذشته باشد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه ریاست بانک مسکن گفت: تقاضای مشتریان تسهیلات صندوق یکم طی این سال ها این بود که قدمت ساختمان از ۱۵ سال بیشتر شود.

وی افزود: بانک مسکن این موضوع را به بانک مرکزی منعکس و در نهایت بر اساس موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد.

ایزدی بیان داشت: با توجه به این تصمیم و بر اساس ملاحظه های مربوط به ضرورت حفظ تعادل منابع و مصارف صندوق و همچنین استطاعت خانه اولی ها برای پرداخت اقساط تسهیلات مقرر شد با هدف افزایش قدرت پوششی تسهیلات خرید مسکن یکم سقف عمر بنای آپارتمان ها و خانه های مشمول استفاده از این تسهیلات به ۲۰ سال افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این طرح بانک مسکن در عمل طیف انتخاب واحدهای مسکونی برای خرید توسط خانه اولی های سپرده گذار در صندوق پس انداز مسکن یکم را افزایش می دهد بنابراین چالش کمبود فایل واحدهای مسکونی فروشی در بنگاه های املاک از این طریق برای زوج های جوان تا حدود زیادی رفع می شود واز طرف دیگر به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه بین واحدهای مسکونی با عمر بنای بالای ۱۵ سال و آپارتمان های با سن ساختمانی کمتر اثر تسهیلات مسکن یکم بر پوشش هزینه خرید خانه اولی ها افزایش پیدا می کند.

مدیر امور ارتباطات و حوزه ریاست بانک مسکن یادآورشد: در شرایط کنونی اقتصادی تامین اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل مسکن خانه اولی ها به عنوان یک ضرورت ملی باید در اولویت باشد و بانک تخصصی مسکن از همین رو گشایش تازه ای برای پرداخت تسهیلات مسکن یکم به زوج های جوان ترتیب داده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

کد خبر: ۳۵٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha