۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
تفاوت بانک و کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

تفاوت بانک و کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت

شاهرود- صالحیان، کارشناس اقتصادی درباره تفاوت فروش سهام عدالت در بانک‌ها و کارگزاری‌ها، گفت: سهام عدالت از هر دو طریق قابل فروش و تبادل است اما به نظر می‌رسد مشکلات عرضه کنندگان در بانک‌ها به مراتب بیشتر از کارگزاری‌ها بوده است.

علی رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تفاوت فروش سهام عدالت در بانک و کارگزاری، بیان کرد: فروش سهام عدالت هم از طریق بانک ها امکان پذیر است و هم از طریق کارگزاری ها و البته باید گفت که متاسفانه هیچ کدام از دو روش نتوانسته رضایت کامل مردم را فراهم کند اما اگر از زاویه مردمی که سهامشان را در این دو طرق واگذار کرده اند به ماجرا بنگریم درمی یابیم که کارگزاری ها توانسته اند رضایتمندی بهتری را از سوی مردم کسب کنند.

وی با بیان اینکه مردم از بانک ها رضایتمندی چندانی ندارند، ابراز کرد: بانک ها از طریق مراجعه حضوری مردمی که شماره شبای خود را دارند اطلاعات سهامداری را ثبت می کنند و در خواست فروش را برای هر فرد اعلام می دارند همچنین برخی بانک ها نیز این فرایند را با اینترنت و موبایل بانک تسهیل کرده اند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سامانه کارگزاری بانک ها نیز روش فروش سهام عدالت است، گفت: فروش سهام از طریق کارگزاری‌ها از طریق سجام میسر می شود یعنی تنها یک مرحله احراز هویت و سپس ثبت نام در کارگزاری ها می تواند روند فروش سهام عدالت را تثبیت کند.

صالحیان با بیان اینکه کارگزاری ها همچنین مردم را در سامانه سهامداری نیز می توانند ثبت نام کنند و از این طریق سهامشان را تبادل کنند که این موضوع نیازمند مراجعه حضوری هم نیست و اگر هم نیاز به مراجعه ای باشد توسط پیشخوان های دولت انجام می شود.

وی با بیان اینکه روند ارائه خدمات بانکی کمی با نارضایتی مردم مواجه شده است، تاکید کرد: نوبت گیری های بانکی، ارائه خدمات و ... سبب شده تا برخی معتقد باشند که کارگزاری ها بهتر عمل کرده اند اما در واقع هر دوی این ها آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند رضایت مردم را کسب کنند.

کد خبر: ۳۵٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha