۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
واحدهای راکد کردستان احیا می‌شوند/ بانک‌ها تامین کننده سرمایه در گردش
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان:

واحدهای راکد کردستان احیا می‌شوند/ بانک‌ها تامین کننده سرمایه در گردش

کردستان- یوسفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: بانک‌های استان سرمایه در گردش هر واحد راکدی که امکان برگشت آن به چرخه تولید وجود دارد را تامین می‌کنند.

علی‌اشرف یوسفی‌قیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار به نحوه پرداخت تسهیلات و اطمینان از اینکه متقاضیان در بخش دیگری آن را هزینه نکنند، اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی که نیاز به تسهیلات دارند از سوی دستگاه های متولی این بخش ها به بانک ها معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دستگاه های معرفی کننده از ابتدای کار بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نظارت دارند، اضافه کرد: تسهیلات ثابت به واحدهایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند تعلق می گیرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان افزود: حتی برخی بانک‌ها تا زمانی که واحد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد به آن تسهیلات پرداخت می کنند پس این نشان می دهد واحد تولیدی احداث شده و در آن هم تولید و هم اشتغال ایجاد می شود.

تحقق تولید و اشتغال با پرداخت تسهیلات بانکی
یوسفی قیاسی با بیان اینکه امکان هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده در بخش صنعت و کشاورزی در حوزه دیگری وجود ندارد، گفت:  هر واحدی بعد از دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به دنبال بهره مند شدن از سرمایه در گردش هم خواهد بود.

وی یادآور شد: سرمایه در گردش هم زمانی به واحدی تعلق می یگرد که لیست بیمه تامین اجتماعی نیروهای خود و میزان تولیدش را ارائه کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان با اشاره به اینکه بانک هیچ نوع تسهیلاتی را به واحدهای تولیدی پرداخت نمی کند مگر به تولید و اشتغال منجر شود، گفت: اگر واحدی هم بعد از دریافت تسهیلات به دلایل مختلفی هم چون مشکلات اقتصادی و مدیریتی تعطیل شود بیانگر نقص و اشکال در سیستم پرداخت تسهیلات نیست بلکه این به وضعیت جامعه و توانایی متقاضی بر می‌شود.

بانک‌ها تمایلی به تملک واحدهای تولیدی ندارند
یوسفی قیاسی اظهار داشت: بانک های استان سرمایه در گردش مورد نیاز هر واحد راکدی که امکان برگشت آن به چرخه تولید وجود داشته باشد را تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: با حمایت خود از واحدهای تولیدی اجازه نخواهیم داد واحدی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل و نیروهای آن از کار بیکار شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: بانک ها تمایلی به تملک واحدهای تولیدی ندارند چراکه بنگاه تولیدی نیستند بنابراین همه تلاش خود را برای سرپا نگه داشتن تولید و حفظ اشتغال واحدهای تولیدی بکار می گیرند.

یوسفی قیاسی اعلام کرد: سال ۹۸ در استان یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش گردشگری تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر: ۳۵٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha