۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
۳۸۸۰ فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

۳۸۸۰ فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در پنج ماهه امسال از ۸۶ هزار و ۷۲۲ بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی، سه هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی به مهمترین اقدامات معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان از ابتدای سال جاری تا ۱۴ مرداد ماه اشاره و اظهار داشت: از ۸۶ هزار و ۷۲۲ بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی در آذربایجان‌غربی، سه هزار و ۸۸۶ مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد.

وی ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه را ۴۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعداد یک هزار و ۸۳۴ مورد پرونده مربوط به خرده‌فروشان، ۱۸۹ پرونده متشکله مربوط به عمده‌فروشان و همچنین ۵۰۱ مورد مربوط به شرکت‌های خدماتی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به تعداد شکایت‌های واصله از سوی مردم و نتایج آنها اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه امسال از کل گزارشات دریافتی ۶۰۹ مورد مربوط به گزارش مردمی، ۹۰۶ مورد ناظران افتخاری بوده که از کل گزارشات دریافتی تعداد یک هزار و ۱۱۸ مورد کالایی و تعداد ۳۲۷ مورد خدماتی بوده است.

وی با اشاره به بازرسی از چهار هزار و ۶۴۶ واحد صنفی و تولیدی مصالح ساختمانی و تشکیل بیش از ۲۲۴ پرونده متخلف خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در پی اجرای طرح نظارتی و بررسی دقیق عملکرد واحدهای تولید و توزیع کننده انواع مصالح ساختمانی، با هماهنگی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف انجام شد.

بابایی به ‌عملکرد پرونده های ارزی نیز اشاره کرد و گفت: از بررسی ۲۵ فقره پرونده ارزی، ۱۰ فقره از آنها با تخلف عدم اجرای تعهدات منجر به تکمیل پرونده به ارزش ۲۷۷ میلیارد ریال شده و جهت رسیدگی پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت از سه هزار و ۲۶۳ واحد اقلام بهداشتی بازرسی به عمل آمده که ۱۴۵ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال شده و جهت رسیدگی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

کد خبر: ۳۵٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha