۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
رشد بازار آرد به واسطه کاربردهای غذایی و پلاستیک زیستی
وضعیت بازار جهانی آرد تا سال ۲۰۲۸ در سراسر دنیا

رشد بازار آرد به واسطه کاربردهای غذایی و پلاستیک زیستی

کارشناسان معتقدند عواملی همچون افزایش مصرف فست فودها، افزایش مداوم جمعیت جهان، افزایش مصرف مواد غذایی و شیرینی های آماده، تغییر در طعم و ذائقه مردم و افزایش تمایل به امتحان کردن محصولات جدید غذایی، برخی کاربردهای غیر غذایی مبتنی بر آرد مانند تولید پلاستیک زیستی و تولید چسب باعث رونق یافتن بازار جهانی آرد می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: جمعیت جهان به شدت تقاضای زیادی را در بخش غذا و نوشیدنی ایجاد می کند. درواقع به دلیل رشد جمعیت شهری و همچنین افزایش جمعیت شاغل در سرتاسر جهان، تقاضای زیادی برای غذاهای فرآوری شده وجود دارد. از سوی دیگر غذاهای مبتنی بر غلات یک ماده غذایی اصلی برای اکثر مردم جهان است. این غذاها از غلاتی مانند گندم، برنج، ذرت، جو،  ارزن و غیره تهیه می شوند و همانطور که می دانید بیشتر محصولات حاوی غلات از آرد گندم تهیه می شود. در واقع آرد گندم ماده مهمی در رژیم های غذایی اروپایی، هندی، آمریکای شمالی، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و برخی از فرهنگ های آفریقایی است. با افزایش تقاضا و معرفی محصولات جدیدتر ساخته شده از آرد غلات مختلف، پیش بینی می شود بازار آرد تا سال ۲۰۲۸ افزایش یابد.

افزایش تقاضا برای آرد گندم به واسطه کاربردهای متعدد در بخش های مختلف صنایع غذایی
کارشناسان معتقدند بازار جهانی آرد با افزایش مداوم برنامه ها و معرفی محصولات نوآورانه و جدید در آینده نزدیک رشد می کند. در حقیقت می توان گفت عواملی همچون «افزایش مصرف فست فودها، افزایش مداوم جمعیت جهان و همچنین افزایش هزینه های غذا به دلیل افزایش درآمد سرانه مصرف کنندگان» برخی از محرک های اصلی بازار جهانی آرد است.

از سوی دیگر، عواملی همچون «افزایش مصرف مواد غذایی و شیرینی های آماده، تغییر در طعم و ذائقه مردم و افزایش تمایل به امتحان کردن محصولات جدید غذایی» برخی از عوامل ثانویه است که بازار آرد را رونق می بخشد.

جالب است بدانید تقاضای رو به رشدی برای محصولات غذایی غنی شده و سالم به ویژه در کشورهای توسعه یافته وجود دارد  و این امر منجر به افزایش تقاضا برای آردهایی با ارزش افزوده می شود. به عبارت دیگر معرفی محصولات فاقد گلوتن باعث رونق بازار آرد در بین مصرف کنندگانی شده است که خواهان محصولاتی بدون گلوتن هستند.

افزایش مصرف فست فودها، افزایش مداوم جمعیت جهان و افزایش تمایل مردم به امتحان کردن محصولات غذایی جدید موجب رونق بازار آرد می شود

استفاده از آرد در  تولید پلاستیک زیستی و چسب بازار جهانی این محصول را تحریک می کند
علاوه بر این افزایش تقاضا برای محصولات بدون گلوتن باعث افزایش تقاضا برای آرد برنج، سویا، و ذرت شده است. گفتنی است در این میان معرفی آرد حاوی پروتئین زیاد باعث جلب توجه مصرف کنندگان می شود.

برخی کارشناسان معتقدند تولید آرد با طعم های متنوع و از آن طرف ارائه نوآوری در صنایع نانوایی و مواد غذایی باعث ایجاد گلوله برفی در بازار جهانی آرد می شود! این در حالی است که استفاده روز افزون از مواد غذایی کودک باعث تقویت بازار آرد در سالهای اخیر شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده برخی کاربردهای غیر غذایی مبتنی بر آرد مانند تولید پلاستیک زیستی و تولید چسب نیز باعث تحریک بازار جهانی آرد می شوند!

بنابراین پیش بینی می شود با افزایش تقاضا و انواع کاربردها، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸  بازار جهانی آرد از نظر ارزش و حجم به طور چشمگیری  افزایش یابد.

کد خبر: ۳۵٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha