۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مهمترین مشکل طرح‌های آبرسانی قزوین کمبود اعتبارات است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

مهمترین مشکل طرح‌های آبرسانی قزوین کمبود اعتبارات است

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: مهمترین مشکل طرح‌های آبرسانی قزوین، کمبود اعتبارات و نقدینگی است که در صورت تامین شدن به زودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، یدالله ملکی اظهار داشت: هم اینک سه پروژه مهم تامین آب شرب را در استان پیگیری می‌کنیم که در صورت بهره برداری از آنها بخش عظیمی از مشکل کم آبی در استان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره با طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین، گفت:این طرح، آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستا را تامین می‌کند که برای تکمیل آن به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ملکی افزود: تامین این میزان سرمایه برای یک طرح از توان دولت خارج است به همین دلیل بعد از سه سال از شروع طرح، پیشرفت فیزیکی چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با انتشار فراخوان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی رفته‌ایم و تاکنون ۲۰ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت توافق، تا سه سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به طرح آبرسانی به آبیک، گفت: برای این طرح، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تخصیص یافتن به زودی شاهد افتتاح طرح و رفع ناگواری آب شرب شهر آبیک خواهیم بود.

ملکی ادامه داد: طرح آبی دیگر استان، احداث سد نهب در تاکستان برای تامین آب کشاورزی ۳۶ هکتار از اراضی شهرستان است که هم اینک ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال آبگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا برای تامین آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستا بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است و هم اینک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر: ۳۵٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha