۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
 تولید محصولات دامی در قزوین  ۶۴ هزار تن افزایش می‌یابد
معاون جهاد کشاوزی قزوین:

تولید محصولات دامی در قزوین ۶۴ هزار تن افزایش می‌یابد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال جهش تولید، میزان تولیدات محصولات دامی استان نسبت به سال گذشته ۶۴ هزار تن افزایش پیدا کند و به ۸۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی شاپور زاده اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید محصولات دامی شامل گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، شیر و عسل در استان ۷۳۵ هزار تن بود که امسال پیش بینی می شود این رقم به ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته میزان تولید شیر در استان قزوین ۵۷۲ هزار تن بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جهش تولید به ۶۱۴ هزار تن افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان قزوین نیز پارسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از ۸۴ هزار تن افزایش می یابد.

شاپورزاده با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۸۰ تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید شد، افزود: براساس پیش بینی ها سال جاری این میزان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین با اشاره به تولید ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن گوشت سفید (مرغ) در استان طی سال گذشته، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گوشت سفید در مرغداری های گوشتی استان به تولید برسد.

 وی با بیان اینکه قزوین جزو قطب های تولید شیر و تخم مرغ در کشور به شمار می رود، یادآور شد: استان قزوین در تولید شیر رتبه پنجم و در تولید تخم مرغ نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین با بیان اینکه قزوین علاوه بر شیر و تخم مرغ، بخشی از نیازهای دیگر استان های کشور به گوشت را نیز تامین می کند، گفت: تقریبا نیمی از تولید گوشت سفید و قرمز در دامداری ها و مرغداری های استان مازاد مصرف استان است و در دیگر استان ها عرضه می شود.

کد خبر: ۳۵٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha