۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
رگبار و رعد و برق در جنوب شرق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رگبار و رعد و برق در جنوب شرق کشور

سرکرده، کارشناس هواشناسی گفت: طی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد وبرق در جنوب شرق کشور پیش بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سر سرکرده با اعلام این خبر افزود: طی امروز و فردا وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان، نواحی جنوبی کرمان و فارس و نواحی شرقی و شمالی استان هرمزگان پیش رو داریم.

وی گفت: همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد با شدت خیلی کمتر در نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد و در واقع استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی طی امروز و فردا بعد از ظهر باید منتظر وزش باد و رگبار و رعد و برق باشند که در ادامه و به تدریج خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی نیز به آن اضافه خواهد شد. کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش بینی می‌شود وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ممکن است منجر به خیزش گرد و خاک شود و فردا و پس فردا احتمال طوفان و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل پیش بینی می‌شود.

سرکرده گفت: در نواحی مرکزی نیز با شدت کمتر وزش باد پیش رو داریم و برای جنوب تهران، سمنان و شمال استان‌های اصفهان، مرکزی و قم وزش باد نسبتاً شدید طی امروز و فردا پیش بینی شده است.

وی افزود: آب‌های جنوبی و شمالی کشور طی امروز و فردا مواج است و ارتفاع موج به یک و نیم متر می‌رسد و آب‌های خلیج فارس نیز طی سه روز آینده مواج پیش بینی شده است که ارتفاع موج به دو متر نیز خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف و دما در کمترین ساعات به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد، اما هموطنانمان در نوار شمالی کشور برای هفته آینده منتظر کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما باشند که البته به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۳۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha