۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
مشکل کمبود آرد در سیستان و بلوچستان باید هر چه سریعتر حل شود
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

مشکل کمبود آرد در سیستان و بلوچستان باید هر چه سریعتر حل شود

زاهدان - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکل به وجود آمده در خصوص کمبود آرد در برخی شهرستان‌های استان باید سریع رفع شود تا مردم دغدغه نان نداشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به واسطه شرایط خاص جنگ اقتصادی کشور، مشکلاتی بوجود آمده از جمله افزایش هزینه حمل و نقل اما باید همگی با همدلی و هماهنگی این دوران را پشت سر گذاشت و نگذاریم با ایجاد برخی مشکلات دغدغه ای به مردم اضافه شود.

وی افزود: یکی از مشکلات مطرح شده در حمل و نقل آرد بعد مسافت در سیستان و بلوچستان و کمبود ماشین از سوی شرکت حمل و نقل متولی این امر است که با توجه به اهمیت موضوع حمل کالاهای اساسی و آرد شرکت می بایست تعداد ماشین های خود در استان را افزایش دهد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نان قوت قالب مردم استان است، بیان کرد: کمبود آرد در برخی از شهرستان‌های استان وجود دارد و این موضوع باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا کمبودهای موجود حداکثر تا پایان هفته برطرف شوند تا استان به حالت عادی باز گردد.

وی ادامه داد: شرکت حمل و نقل متولی آرد سیستان و بلوچستان تنها ۲۵ دستگاه خودرو به این منطقه اختصاص داده اما با توجه به وسعت این استان می توان گفت این تعداد جوابگو نیاز منطقه نیست.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل خلیج فارس نیز در این نشست گفت: این شرکت ۶۲ درصد آرد کشور را تامین می‌کند و سیستان و بلوچستان هم جز ۱۶ استانی است که وظیفه تامین آرد آنها به این شرکت محول شده و این امر در حال حاضر با ۲۵ دستگاه خودرو در حال انجام بوده و با این وجود با توجه به پیگیری‌های معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار برای رفع کمبود آرد استان شرکت برای هرگونه کمک آمادگی کامل دارد.

پیمان اسراری افزود: برای بهتر و راحت تر شدن حمل و نقل آرد وسهولت در تهیه آن نرم افزار جامع حمل و نقل آرد طراحی شده و این نرم افزار به طور پایلوت در تهران و استان البرز اجرا می شود و در صورت موفقیت به طور کلی در اختیار خبازی‌ها قرار خواهد گرفت و هر واحد از طریق این نرم افزار می‌تواند در خواست آرد دهد و خودروی حامل آرد را به طور آنلاین تا رسیدن به واحد مورد نظر رسد کند.

کد خبر: ۳۵٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha