۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ساماندهی کد رهگیری توسط وزارت صمت و لزوم تنظیم بازار مسکن/ رشد معاملات مسکن
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با بازار اعلام کرد

ساماندهی کد رهگیری توسط وزارت صمت و لزوم تنظیم بازار مسکن/ رشد معاملات مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه وزارت صمت بر ساماندهی کد رهگیری املاک همواره تاکید داشته و در یک ماه گذشته این موضوع شدت بیشتری داشته گفت: کد رهگیری یکی از برنامه های مناسب برای تنظیم بازار مسکن است که اتفاقا سرپرست این وزارتخانه نیز بر اجرای هر چه بهتر آن تاکید دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: دریافت کد رهگیری املاک سالهاست که مورد تاکید اتحادیه املاک قرار دارد و این اتحادیه معتقد است از زمان اجرای این برنامه میزان و آمار فروش یک واحد مسکونی به چند نفر و تخلفات این چنینی کاهش یافته است. مشاوران املاک بر این باور هستند که شفاف سازی خرید و فروش ملک از موضوعات مهمی است که سالهاست اجرا می شود و اتحادیه املاک نیز به عنوان متولی این برنامه سالهاست که از خریدارن ملک درخواست دارد از مشاوران املاک بخواهند تا برای معامله ملک مورد نظر حتما کد رهگیری صادر کنند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا میزان توجه مردم از کد رهگیری ملک در طی ابن سالها که قیمت ملک افزایش یافته بیشتر شده است و آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت از کد رهگیری حمایت می کند؟ گفت: ساماندهی کد رهگیری برای صنف مشاوران املاک و ایجاد کمیسیون ها برای تنظیم بازار مسکن از جمله اقداماتی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و از زمانی که مدرس خیابانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد این برنامه مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مدت یک سال تا پایان دولت نباید زمان را از دست بدهیم و امیدواریم نمایندگان مجلس به سرپرست وزارت صنعت رای مثبت بدهند تاکید کرد: میزان معاملات مسکن تا ۱۵ مرداد ماه جاری ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه ماه قبل رشد داشته است.

قلی خسروی افزود: این وضعیت را اگر در شهر تهران بخواهیم بسنجیم باید گفت در شهر تهران میزان معاملات وضعیت به مراتب بهتری داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی در مبایعه نامه ها بودیم.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال اقدامات ستاد ملی کرونا برای تعیین سقف اجاره بها را باید به فال نیک گرفت چرا که تاثیر خوبی بر بازار اجاره داشت و اینکه قطعا اجرایی شدن کد رهگیری و تاکید وزارت صمت بر این برنامه می تواند بر بازار مسکن و شاف سازی خرید و فروش کمک کند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن باید کد رهگیری دریافت شود، پس قطعا توجه وزارت صمت به اجرایی شدن این برنامه کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر: ۳۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha