۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
راهکارهای توسعه بخش مسکن؛ از نظام اجاره‌داری تا اجرای سیاست‌های مالیاتی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

راهکارهای توسعه بخش مسکن؛ از نظام اجاره‌داری تا اجرای سیاست‌های مالیاتی

انویه تکیه، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نظام اجاره داری حرفه ای، نوسازی بافت فرسوده، کاهش تعرفه پروانه های ساختمانی، متناسب کردن الگوی ساخت و تقاضای مسکن، ارائه تسهیلات حمایتی، ورود خانه های خالی به چرخه مصرف، مالیات بر مسکن خالی، مالیات بر عایدی سرمایه املاک و مدیریت توسعه شهری از راهکارهای توسعه بخش مسکن است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شارلی انویه تکیه، با اشاره به راه کارهای مدیریت بازار مسکن، گفت: یکی از راهکارهای توسعه بخش مسکن، تولید مسکن اجتماعی و حمایتی است، هدف از این نوع مساکن، تأمین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه که در قانون برنامه دوم توسعه به منظور کمک به اقشار کم درآمد آمده، است.

مسکن اجتماعی در واقع حمایت از مسکن ملکی اقشار کم درآمد است
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسکن اجتماعی در واقع حمایت از مسکن ملکی اقشار کم درآمد بوده و در واقع مربوط به پرداخت اقساط خرید مسکن اجتماعی است.

وی تصریح کرد: نظام اجاره داری حرفه ای، نوسازی بافت فرسوده، کاهش تعرفه پروانه های ساختمانی، متناسب کردن الگوی ساخت و تقاضای مسکن، ارائه تسهیلات حمایتی، ورود خانه های خالی به چرخه مصرف، مالیات بر مسکن خالی، مالیات بر عایدی سرمایه املاک و مدیریت توسعه شهری از دیگر راهکارهای توسعه بخش مسکن است.

انویه تکیه گفت: از آنجایی که شهرنشینی با سرعت بالایی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران رو به افزایش است، امروزه جوامع شهری با چالش‌های مختلفی از جمله چالش‌های جمعیتی، آمایشی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند، از این رو وضع سیاست ها و اتخاذ برنامه های مقطعی و دقیق متناسب با مشکلات موجود در هر دوره تحت لوای یک سیاست و برنامه کلان با افق بلندمدت با هدف تامین مسکن در شأن خانوار ایرانی و رفع محرومیت و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره مندی از مسکن قابل سکونت با استفاده از تمام ابزارها ظرفیت ها و توانمندیهای کشور ضرورت دارد.

کد خبر: ۳۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha