۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
صرفه‌جویی ۶۰ هزار برگ کاغذ با طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی عنوان کرد:

صرفه‌جویی ۶۰ هزار برگ کاغذ با طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی

بجنورد- رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، ۶۰ هزار برگه سفید در بیمارستان‌های استان صرفه‌جویی شده است.

محسن رعنایی در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه شش هزار پرونده بیمارستانی با احتساب هر پرونده ۱۰ برگ ماهانه ۶۰ هزار برگ کاغذ به مرکز بیمه سلامت ارسال می‌شد، اظهار داشت: با آغاز طرح پرونده بستری الکترونیکی در استان از بیمارستان‌ها پرونده‌های کاغذی ارسال نمی‌شود و هزینه‌های نظارت، انبارداری کاهش چشمگیری پیداکرده است.

وی افزود: اکنون اجرای این طرح در ۱۳۷ مطب، ۴۵ داروخانه و آزمایشگاه انجام می‌گیرد که تا پایان هفته این تعداد مراکز به ۹۰ مورد خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در استان صادرشده است که تمامی مطب‌ها تا آذرماه سال جاری این شیوه نسخه‌نویسی را اجرا خواهند کرد.

رعنایی گفت: در نسخه‌نویسی الکترونیکی افراد بدون دفترچه با ارائه کد ملی خود در مطب، اطلاعات بازیابی و خدمات را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با حذف نسخه‌های کاغذی اشتباهات دارویی و نسخه‌ای در داروخانه‌ها حذف می‌شود و خطا به مرز صفر خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت در ادامه با اشاره به اینکه سالانه بیمه سلامت برای داروخانه‌ها مبلغ ۲۱میلیارد تومان هزینه می‌کند، گفت: در حال حاضر این بیمه ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه داروخانه‌های استان بدهی دارد که با پرداخت آن در حوزه مراکز خصوصی به‌صورت کامل تسویه می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha