۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سم‌فروشی های مازندران
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سم‌فروشی های مازندران

ساری- عباسپور، معاون تولید بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک درسم فروشی های استان برای حرکت به سمت تولیدات صادرات محور در سال جاری اجرا می شود.

احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید به نظارت و بر سم فروشی های استان اظهار داشت: اگر از نظر کیفیت استانداردهای مورد توجه قرار نگیرد مصرف سموم می تواند زیانهای اقتصادی نیز در بر داشته باشد.

وی با اشاره به طرح مشترک بین معاونت غذا دارو علوم پزشکی مازندران و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مختلف برای نظارت بر واحدهای سم فروشی افزود:سم فروشی ها در واقع داروخانه های گیاهی بوده و ملزم به رعایت بسیاری از قوانین و استانداردهای هستند.

وی از تغییر شیوه فعالیت سم فروشی ها خبر داد و گفت: برای عرضه و فروش سموم و کود شیمیایی باید نسخه ها به صورت الکترونیکی نوشته شود و مازندران به عنوان چهارمین استان است که در آن نسخه گیاهی به صورت الکترونیک صادر می شود.

عباسپور افزود: هیچ یک از واحدهای سم فروشی حق ندارند که به صورت خودسرانه نسبت به فروش سموم به بهره‌برداران و کشاورزان اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: بیش از هزار واحد سم فروشی در استان فعالیت دارند و شیوه فعالیت آنها در سال جاری تغییر می کند.

عباس پور با اشاره به اجرای طرح سلامت محصول در استان تصریح کرد: برای تولید محصولات صادرات محور باید از سموم مجاز استفاده شود زیرا طرف های تجاری هر محصولی را از ما نمی پذیرد و در مصرف سموم باید استانداردها را رعایت کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: برای گام نهادن در صادرات و تولید محصولات صادرات محور باید در مصرف سموم تغییر رویه داشته باشیم و از سموم مجاز و مورد تایید استفاده کنیم.

سالانه بیش از ۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان مازندران تولید و بیش از ۲۰۰ هزار تومان روانه بازارهای خارجی می شو.د

کد خبر: ۲۱۶٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یحیی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      با سلام هیچ نظارتی بر قیمت سموم کشاورزی وجود نداره و از کیفیت سموم هم اطلاعاتی دقیقی وجود ندارد.