۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مجلس باید اجرای افزایش دستمزد کارگران را پیگیری کند
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار:

مجلس باید اجرای افزایش دستمزد کارگران را پیگیری کند

توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار داشت: کارگر قرار است دستمزد خود را از جانب کارفرما دریافت کند، بر این اساس چرا باید این موضوع در هیات دولت مورد بررسی قرار بگیرد؟

به گزارش بازار فرامرز توفیقی گفت: روش تعیین دستمزد سال ۹۹ بر اساس ماده ۴۱ قانون کار از مسیر اصلی منحرف شد، بر همین اساس ما از امضای این مصوبه امتناع کردیم.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده قرار بر این شد که دستمزد کارگران در سال ۹۹ مورد اصلاح قرار بگیرد.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار ادامه داد: در نتیجه‌ی جلسه‌های مختلف تعیین شد که حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: وزیر کار شخصا تاریخ اجرای افزایش دستمزد کارگران را به تیر ماه امسال موکول کردند، اما تا به امروز (دهه‌ی آخر مرداد ماه) دستمزد کارگران اضافه نشده است.

فرامرز توفیقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام استفاده از ماسک برای عموم مردم، توضیح داد: رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مدام از ضرورت استفاده از ماسک صحبت می‌کنند، اما همه‌ی ما می‌دانیم که هزینه‌ی ماسک برای یک خانواده‌ی حداقل ۳ نفره‌ی کارگری هزینه‌ بسیار زیادی است.

وی تاکید داشت: کارگر قرار است دستمزد خود را از جانب کارفرما دریافت کند، بر این اساس چرا باید این موضوع در هیات دولت مورد بررسی قرار بگیرد؟

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار افزود: مجلس شورای اسلامی باید به موضوع دستمزد کارگران ورود کند و مطالبه‌ی کارگران را پیگیری کند.

وی ادامه داد: قانونی که تصویب شده و تاریخ اجرایی دارد، نباید در راهروهای دولت اتاق به اتاق بچرخد.

فرامرز توفیقی خاطر نشان کرد: طبقه‌ی کارگر و دستمزد بگیر در شرایط کنونی تحت فشار است و ما باید از مسیرهای مختلف به این قشر از مردم خدمات موثری را ارائه دهیم.

وی افزود: ما زمانی بر مدار مدیریت و بصیرت حرکت می‌کنیم که قوای سه‌گانه در کشور در هماهنگی و هم‌جهتی فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار تاکید داشت: متاسفانه روحِ قانون کار هیچ‌گاه موقعیت اجرایی خوبی را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به کالا برگِ الکترونیکی، توضیح داد: این کالا برگ دست سودجویان را به بازار باز می‌کند و اتفاقات بدی در اقتصاد کشور به راه می‌افتند.

کد خبر: ۳۴٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha