۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
۳۱ درصد از کل معاملات بورس در اختیار ۵ کارگزار
سازمان بورس منتشر کرد؛

۳۱ درصد از کل معاملات بورس در اختیار ۵ کارگزار

آمار معاملات ۱۰ ماهه اول ۹۸ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال ۳۹ / ۶۴ درصد بوده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران،   در ۱۰ ماهه اول ۹۸ از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۵ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بودند.

  بر اساس این گزارش ۲۴ / ۴۶ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۵۱/ ۲۲ درصد، آگاه با ۵۰ /  ۱۲ درصد، فارابی با ۲۱ / ۵ درصد، مبین سرمایه با ۳۹ / ۳ درصد و بانک پاسارگاد  با ۶۳ / ۲ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.همچنین از کل معاملات، بیش از ۳۸۱۸ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۱۸ /  ۵۷ درصد کل خرید و فروش است.

بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در ۱۰ ماهه ۹۸، بیش از ۶۶۷۷ هزار میلیارد ریال بوده است.براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۰ / ۸۸ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۰۳ / ۲ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۹ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۳۱ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

 تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۳۲ / ۳۱ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۹۸ به خود اختصاص دادند.شرکت های کارگزاری کارگزاری مفید با ۸۰ / ۱۳ درصد،  کارگزاری آگاه  با ۸۱ / ۷ درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با ۸۱/ ۳ درصد، کارگزاری فارابی با ۳۳ / ۳ درصد و مبین سرمایه با ۵۷ / ۲ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

کد خبر: ۳٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha