۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران:

درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی است

شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران گفت: درآمدهای نفتی ما با مشکلات جدی مواجه است؛ بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای، علاوه بر منابع بودجه‌ای، به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری است.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، مسعود شفیعی افزود: پیگیری اولویت‌های تعیین شده در استان تهران، نقش موثری در دیگر استان‌های کشور خواهد داشت؛ بنابراین با حساسیت بیشتری این اولویت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هدف ما در این شرایط خاص اقتصادی، این است که بتوانیم با استفاده از منابع بودجه‌ای غیر از تخصیص منابع کشوری با ابتکاراتی که دستگاه‌های اجرایی استان خواهند داشت، استفاده بیشتری داشته باشیم و فعالیت‌های توسعه‌ای با سرعت بیشتری در استان تهران دنبال و اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران گفت: کاداستر می‌تواند تثبیت مالیاتی را به دنبال داشته باشد و از این نظر مهم شمرده می‌شود و در حوزه اراضی کشاورزی، افزایش میزان مرغوبیت اراضی را به دنبال خواهد داشت. همچنین نقش مهمی در انگیزه کشارزان برای حفظ مالکیت دارد.

وی ادامه داد: ما با زمین‌خواری در سطح استان تهران و به خصوص شهرهای شمالی استان تهران مواجه هستیم، بنابراین برنامه کاداستر باید بتواند با سرعت بیشتری تثبیت مالکیت به نفع دولت را به همراه داشته باشد.

شفیعی به بحث کسری بودجه در استان تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی‌رغم همه مسائلی که در چندماه ابتدای سال با آن مواجه بودیم، به درآمدهای مالیاتی آسیبی وارد نشده است.

وی افزود: اگر چه ما در درآمدهای نفتی با مشکلات جدی مواجه هستیم بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری همچون مشارکت عمومی و خصوصی، ایجاد زمینه برای برون‌سپاری در رابطه با خدمات دولت است.

شفیعی اضافه کرد: بنابراین بهترین جایگزین درآمدهای نفتی همان درآمدهای مالیاتی است؛ هرچند با رقم بالایی از فرار مالیاتی در کشور رو به رو هستیم و سهم بزرگی از فرارمالیاتی به استان تهران تعلق دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در رابطه با تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در شهر تهران گفت: اعلام شناسایی ۵۰۰ هزار خانه خالی باید دقیق‌تر بررسی شود؛ در این زمینه وزارت راه و شهرسازی، سامانه‌ای را ایجاد کرده که از طریق آن می‌توان آمار دقیق‌تری را به نظام مالیاتی کشور ارائه داد.

شفیعی تصریح کرد: آنچه که به عنوان اداره امور ساختار اجرایی دولت است، ما کسری بودجه نداریم و دولت موظف است همه هزینه جاری را تامین کند و برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی نیز از روش‌هایی دیگری مانند انتشار اوراق قرضه استفاده کند تا بتواند منابع جدیدی را کسب کند.

وی افزود: بنابراین تا این لحظه با توجه به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به آنچه که قانون پیش بینی کرده بود، نتوانستیم منابع جذب کنیم؛ اما با چالش جدی مواجه نیستیم و امیدواریم این شرایط را نه تنها حفظ کنیم بلکه با تامین منابع فعالیت‌های عمرانی را هم با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

کد خبر: ۳۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha