۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کارت‌های الکترونیک کالای اساسی، امکان واگذاری ندارند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کارت‌های الکترونیک کالای اساسی، امکان واگذاری ندارند

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مردم با در دست داشتن کارت‌های الکترونیک کالاهای اساسی، کالاهایی را می‌توانند تهیه کنند که از قبل مشخص شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جعفر قادری گفت: کمیسیون برنامه و بودجه قصد دارد تا اهتمام به طرح‌ها و برنامه‌های لازم قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ارز به سه قیمت مختلف در کشور معامله می‌شود، توضیح داد: بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مردم توسط ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود، تا جایی که دولت تعداد کالاهای با این قیمت را کاهش داده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر تصمیم داریم به طور نامنظم پرداختی‌های غیر نقدی داشته باشیم و افرادی از این پرداختی بهره‌مند شود که پایین‌ترین دریافتی‌های درآمدی را اخذ می‌کنند.

وی تاکید داشت: در راستای طرح یک فوریتی «تامین کالاهای اساسی بر اساس کارت الکترونیک» قرار است کارت‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرند در بازه‌های زمانی نامنظم شارژ شوند.

جعفر قادری ادامه داد: مردم با در دست داشتن کارت‌های الکترونیک کالاهای اساسی، کالاهایی را می‌توانند تهیه کنند که از قبل مشخص شده است.

وی با بیان این که کارت‌های الکترونیک نباید همانند کوپن قابلیت واگذاری را داشته باشند، عنوان کرد: اگر یک فرد کارت الکترونیک خود را واگذار کند، دیگر نمی‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان، توضیح داد: دولت به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان موضع گرفته است و در حال حاضر معادل با همان مبلغ را برای همسان‌سازی هزینه می‌کند.

وی افزود: در برخی از مواقع دولت برای خودش می‌بُرد و می‌دوزد و کارها را از طریق جلسه هماهنگی قوا پیش‌ می‌بَرد و این موضوع برای مجلس قابل قبول نیست.

جعفر قادری تاکید داشت: در جلسه‌ی هماهنگی قوا نباید مجلس را دور بزنند و دولت باید هر تصمیمی را در هماهنگی با مجلس شورای اسلامی پیش ببرد.

کد خبر: ۳۴٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha