۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
دولت بودجه تولید قطارهای ملی مترو را تامین کند
رئیس شورای شهر تهران:

دولت بودجه تولید قطارهای ملی مترو را تامین کند

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تولید هر قطار مترو حدود یک میلیون دلار هزینه دارد از رئیس جمهور خواست بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی را برای تولید قطارهای ملی مترو در نظر گیرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از طراحی و ساخت قطار ملی مترو تصریح کرد: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و پیروز حناچی، شهردار تهران باید تأمین این اعتبار را از روحانی پیگیری کنند و دولت بودجه لازم را در این زمینه اختصاص دهد.

وی گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های مترو را تجهیزات ثابت و متحرک تشکیل می‌دهد.

وی افزود: قطارها از تجهیزات متحرک مترو است و ۲۵ درصد هزینه‌های مترو را سیستم متحرک آن تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تجهیزات ثابت مترو شامل سیستم برق‌رسانی و تهویه است که بخشی از این تجهیزات داخل کشور تولید می‌شود و بخشی نیز تاکنون از خارج تهیه شده است.

به گفته هاشمی، فعالیت کارخانه واگن‌سازی در راستای تولید تجهیزات متحرک مانند واگن و قطارهای مترو است که سیستم کشور در امر تأمین منابع مالی دچار مشکل بوده و بر همین اساس موضوع به سمت فاینانس سوق داده شده است و کشورهای خارجی بخشی از سرمایه را در داخل کشور خودشان برای ایجاد شغل استفاده می‌کنند.

محسن هاشمی افزود: هدف اصلی برای فاینانس کشورهای خارجی، فروش کالاهای خودشان است و باید حمایت‌های لازم از شرکت واگن‌سازی جهت تداوم تولید قطار ملی انجام شود.

کد خبر: ۳۴٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha