۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی بجنورد/ ۹۰ درصد مودیان خراسان شمالی مالیات پرداخت نمی‌کنند
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی:

اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی بجنورد/ ۹۰ درصد مودیان خراسان شمالی مالیات پرداخت نمی‌کنند

بجنورد- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تنها برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود و این مهم در خراسان شمالی تنها مرکز استان را شامل می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی، یوسف یعقوبی نژاد در نشست خبری که در اداره کل امورمالیاتی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: درصد جریمه‌ای که برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی که قانون‌گذار در سال ۹۴ آن را مشخص کرده بازدارنده نبوده و باید مجلس نسبت به افزایش بازدارندگی در این راستا قدم  بردارد.

وی با اشاره به درآمد مالیاتی استان نیز افزود: طی چهارماهه نخست سال جاری، ۱۷۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کردیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته مودیان مالیاتی خراسان شمالی ۲۶ هزار و ۶۹۷ اظهارنامه به اداره کل امور مالیاتی تحویل دادند که ۵۵ درصد آن توافقی بود.

یعقوبی نژاد ادامه داد: توقع داریم سال جاری این عدد بیشتر شود اما تاکنون فقط پنج هزار و ۳۰۰ اظهارنامه تسلیم‌شده است لذا خواهشمندیم اشخاص این عمل را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

وی همچنین از تصویب دستورالعمل جدید برای اخذ مالیات خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس کسانی که جمع فروش کالا یا خدماتشان به ۹۹۰ میلیون تومان در سال رسیده باشد، می‌توانند به‌جای تکمیل اظهارنامه، فرم ماده ۱۰۰ پر کنند و بدون بررسی اظهارنامه، درآمدشان موردقبول واقع شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه ۵۲ درصد از اصناف استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند اظهار داشت: ۱۰ درصد از مودیان این استان بیشتر از یک‌میلیون تومان و ۳۸ درصد از مودیان نیز کمتر از یک‌میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گفته یعقوبی نژاد ۹۰ درصد مودیان در این استان یا مالیات پرداخت نمی‌کنند و یا اینکه کمتر از مبلغ یک‌میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

کد خبر: ۳۴٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha